Opel Ampera w policji?

Polska policja zbroi się w kolejne nieoznakowane radiowozy przeznaczone do walki z piratami drogowymi. Tym czasem w Niemczech policjanci za jakiś czas mogą usiąść za sterami elektrycznych Opli Ampera, które producent zaprezentował w charakterystycznym malowaniu i z odpowiednim wyposażeniem.

Polska policja zbroi się w kolejne nieoznakowane radiowozy przeznaczone do walki z piratami drogowymi. Tym czasem w Niemczech policjanci za jakiś czas mogą usiąść za sterami elektrycznych Opli Ampera, które producent zaprezentował w charakterystycznym malowaniu i z odpowiednim wyposażeniem.

Polska policja zbroi się w przeznaczone do walki z piratami drogowymi. Tym czasem w Niemczech policjanci za jakiś czas mogą usiąść za sterami elektrycznych Opli Ampera, które producent zaprezentował w charakterystycznym malowaniu i z odpowiednim wyposażeniem.

Pojazd mógłby znaleźć zastosowanie jako radiowóz w dużych miastach. Specjalnie na potrzeby policji Ampera może być oferowana w dwóch wersjach. Pierwsza, podobnie jak seryjny model będzie zasilana wyłącznie silnikiem elektrycznym, pozwalającym na pokonanie dystansu od 40 do 80 km. Pełne ładowanie akumulatorów z gniazdka zajmuje około 4 godzin.

Reklama

Zasięg ten może być jednak niewystarczający dlatego Opel zaproponował także opcję, w której obok agregatów elektrycznych zainstalowany może zostać niewielki silnik spalinowy. Wówczas promień działania hybrydy zwiększony zostanie do 500 km.

Wersja elektryczna przyspiesza do setki w około 9 sekund i może osiągnąć prędkość maksymalną 160 km/h. Parametry te nie przydadzą się w pościgach po niemieckich autostradach, ale ze względu na zerową emisję spalin i niski poziom hałasu samochód może doskonale spisać się w warunkach miejskich.

Ampera w Niemczech wyceniona została na 42.900 Euro. Zamówienia można składać już teraz. Pierwsze modele trafią do klientów pod koniec tego roku.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy