Opel Astra GTC
Opel na blisko trzy miesiące przed targami we Frankfurcie przekazał mediom oficjalne dane i zdjęcia nowej mocniejszej wersji Opla Astra GTC. Model ten poprzedza najmocniejszą wersję OPC, która pojawi się w następnym roku.
Opel na blisko trzy miesiące przed targami we Frankfurcie przekazał mediom oficjalne dane i zdjęcia nowej mocniejszej wersji Opla Astra GTC. Model ten poprzedza najmocniejszą wersję OPC, która pojawi się w następnym roku.
Pierwszą ciekawostką w tym modelu jest to, że może być on produkowany na trzech kontynentach z logo trzech producentów. Większość światowej produkcji Astry będzie nosiła znaczek Opla. W Wielkiej Brytanii i Australii Astra tradycyjnie sprzedawana będzie jako Vauxhall, natomiast w Ameryce Północnej auto to będzie oferowane jako Buick.
Astra GTC choć słabsza niż planowana wersja OPC, ma konkurować głównie z VW Scirocco i Renault Megane Coupe. Pomóc w tym ma dużo atrakcyjniejszy wygląd niż zwykłych odmian Astry, a także dynamiczne i oszczędne silniki. Od podstawowych egzemplarzy GTC będzie różnił się także obniżonym o 15 mm zawieszeniem i rozstawem osi większym o 10 mm. Przednie zawieszenie zostało żywcem przeszczepione z 325 konnej Insigni, natomiast konstrukcja tylego zawieszenia pozostała bez zmian.
Klienci zainteresowani tą odmianą Astry będą mieli do wyboru tylko cztery silniki. Jedyny diesel to jednostka o pojemności 2.0 CDTI o mocy 165 KM. Poza tym dostępne są 3 silniki benzynowe, z których najciekawszy wydaje się turbodoładowany motor 1.6 rozwijający 180 KM. Mniejsze 1,4 także z turbo będzie miało dwa warianty mocy- mniejszy 120 KM i mocniejszy 140 KM.