Oszustwo przez fałszywy profil Media Expert na Facebooku

31 grudnia na Facebooku powstał fanpage o nazwie MediaExpert – Czyszczenie magazynów. Posłużył on oszustom do naciągnięcia wielu osób, które w zamian za obiecywaną wygraną w konkursie, wysyłały kosztowne smsy premium.

31 grudnia na Facebooku powstał fanpage o nazwie MediaExpert – Czyszczenie magazynów. Posłużył on oszustom do naciągnięcia wielu osób, które w zamian za obiecywaną wygraną w konkursie, wysyłały kosztowne smsy premium.

31 grudnia na Facebooku powstał fanpage o nazwie MediaExpert – Czyszczenie magazynów. Posłużył on oszustom do naciągnięcia wielu osób, które w zamian za obiecywaną wygraną w konkursie, wysyłały kosztowne smsy premium.

Trzeba przyznać, że oszuści trafili w idealny moment, gdyż szał zakupów świątecznych i noworocznych sprzyja spadkowi czujności oraz zwiększeniu zachłanności kupujących, czatujących na promocje oraz tzw. okazje. Osoby, które skorzystały z możliwości „wygranej” w konkursie urządzanym pod szyldem Media Ekspertu, dały się naciągnąć na ponad 30 zł. Tyle bowiem kosztowała możliwość otrzymania bonu na nielimitowane zakupy w tym markecie.

Reklama

Przekręt trwał dwa dni i w tym czasie udało się oszukać tysiące ludzi, którzy złakomieni wiarygodnie wyglądającą ofertą wysyłali smsy.

Co ciekawe uczestnicy „konkursu” sami go promowali w sieci, bo wymogiem uczestnictwa było oczywiście lajkowanie oraz udostępnienie na Facebooku. Tak więc wieść o wspaniałej okazji rozniosła się błyskawicznie.

Po zakończeniu konkursu pojawił się post z informacją dla zwycięzców oraz linkami do ich profili na Facebooku, które oczywiście nie były prawdziwe, a spreparowano je tak, aby przekierowywały na profil klikającego. Dzięki temu każdy klikający wygrywał i stawał się potencjalną ofiarą. Teraz trzeba było wypełnić formularz, za który trzeba było wysłać DWA smsy premium o wartości 30,75 zł. O tej kwocie oczywiście wysyłający nie wiedział. Wszystko to odbywało się już na poziomie platformy dla oszustów – kingprize.pl.

Jak się zabezpieczać przed podobnymi akcjami? Przede wszystkim czujność, po drugie czujność i po trzecie wyłączenie naiwności. Naciągaczy oferujących rozmaite towary i usługi nie brakuje. Można też, a nawet trzeba zablokować u operatora komórkowego możliwość wysyłania smsów premium.

 

Fałszywy profil znajdował się

 

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama