Pierwsza hybrydowa zamiatarka

Pojazdy hybrydowe to już nie tylko drogie i luksusowe SUVy czy limuzyny. O ile zazwyczaj samochód z silnikiem hybrydowym ma być modnym gadżetem to w niektórych sytuacjach zastosowanie takiego napędu ma racjonalne uzasadnienie.

Pojazdy hybrydowe to już nie tylko drogie i luksusowe SUVy czy limuzyny. O ile zazwyczaj samochód z silnikiem hybrydowym ma być modnym gadżetem to w niektórych sytuacjach zastosowanie takiego napędu ma racjonalne uzasadnienie.

Pojazdy hybrydowe to już nie tylko drogie i luksusowe SUV'y czy limuzyny. O ile zazwyczaj samochód z silnikiem hybrydowym ma być modnym gadżetem to w niektórych sytuacjach zastosowanie takiego napędu ma racjonalne uzasadnienie.

Stosowanie połączonych silników spalinowych i elektrycznych jest najbardziej opłacalne przy dużych przebiegach i długim czasie pracy. Dlatego też najbardziej właściwe wydaje się używanie ich w autobusach czy pojazdach służb miejskich. Z takiego założenia wyszła właśnie firma Allianz, która stworzyła hybrydową zamiatarkę,

Reklama

Wielki 6 cylindrowy silnik diesla, o pojemności 6.7l, wspomagany jest dwiema 12-woltowymi bateriami litowo-jonowymi. Samochód może poruszać się z maksymalną prędkością zbliżoną do 100km/h. Połączenie dwóch źródeł zasilania, według producenta, pozwala na ograniczenia spalania oleju napędowego nawet o 45%.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy