Popcorn chroni przed reklamami

Naukowcy z niemieckiego Universität zu Köln przebadali ostatnio grupę kinowych widzów podczas seansu doszli ostatnio do bardzo ciekawych wniosków. Okazało się bowiem, że popularna prażona kukurydza - czyli popcorn - potrafi skutecznie chronić nas przed reklamami. A stoi za tym niezwykle ciekawy mechanizm.

Naukowcy z niemieckiego Universität zu Köln przebadali ostatnio grupę kinowych widzów podczas seansu doszli ostatnio do bardzo ciekawych wniosków. Okazało się bowiem, że popularna prażona kukurydza - czyli popcorn - potrafi skutecznie chronić nas przed reklamami. A stoi za tym niezwykle ciekawy mechanizm.

Naukowcy z niemieckiego Universität zu Köln przebadali ostatnio grupę kinowych widzów podczas seansu doszli ostatnio do bardzo ciekawych wniosków.  Okazało się bowiem, że popularna prażona kukurydza - czyli popcorn - potrafi skutecznie chronić nas przed reklamami. A stoi za tym niezwykle ciekawy mechanizm.

Grupę 96 osób badacze podzielili na pół i jednej połowie dali darmowy popcorn przez cały czas trwania seansu, natomiast drugiej kostkę cukru błyskawicznie rozpuszczającą się w ustach i puścili im film poprzedzony zdrową dozą reklam. Pod koniec filmu sprawdzono czy ludzie byli w stanie zapamiętać cokolwiek z tego co próbowano im przed filmem sprzedać.

Reklama

I wyniki okazały się bardzo ciekawe, bo reklamy nie pozostawiły żadnego wrażenia na zjadaczach popcornu, natomiast w drugiej grupie dało się zauważyć pozytywne reakcje psychologiczne na prezentowane w reklamach produkty.

Okazuje się, że jedzenie popcornu skutecznie zaburza nasz naturalny mechanizm zapoznawania się z nowymi nazwami - które w tym przypadku pojawiły się w reklamach. Mechanizm ten polega na tym, że ilekroć słyszymy nową nazwę to nasz język podświadomie trenuje jego wymowę i w mózgu utrwalają się pewne wzorce. Cóż, jeśli człowiek w tym czasie nie ma ust pełnych kukurydzy.

Badania te - jeśli ich wyniki potwierdzą się - mogą oznaczać jedno - koniec popcornu w kinach, bo ogromną część wpływów tych przybytków stanowią wyświetlane przed filmami reklamy - a jeśli reklamodawcy się o tym wszystkim dowiedzą to mogą być niezbyt zadowoleni.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy