Rekordowa kara dla twórców gry do ćwiczenia umysłu

Gra Lumosity reklamowana była jako narzędzie pozwalające osiągać lepsze wyniki w pracy czy szkole, a także chronić się przed zgubnymi skutkami chorób neurodegeneratywnych. Teraz jej producenci zostali właśnie za tę reklamę ukarani rekordową grzywną w wysokości 2 milionów dolarów.

Gra Lumosity reklamowana była jako narzędzie pozwalające osiągać lepsze wyniki w pracy czy szkole, a także chronić się przed zgubnymi skutkami chorób neurodegeneratywnych. Teraz jej producenci zostali właśnie za tę reklamę ukarani rekordową grzywną w wysokości 2 milionów dolarów.

Gra Lumosity reklamowana była jako narzędzie pozwalające osiągać lepsze wyniki w pracy czy szkole, a także chronić się przed zgubnymi skutkami chorób neurodegeneratywnych. Teraz jej producenci zostali właśnie za tę reklamę ukarani rekordową grzywną w wysokości 2 milionów dolarów.

Federalna Komisja Handlu (FTC) uznała akcję reklamową Lumosity za wprowadzającą klientów w błąd i własnie to stało się podstawą tak ogromnej kary - a pieniądze te nie trafią wcale do kasy rządu, będą one zużyte na wypłaty rekompensat dla klientów, którzy poczuli się wprowadzeni tą reklamą w błąd i zapłacili za grę (a nie była ona tania - można było w niej wykupić płatne plany za 15 dolarów miesięcznie, lub dożywotnią subskrypcję za niemal 300 dolarów).

Reklama

Jednocześnie FTC nakazało Lumos Labs umożliwienie klientom łatwe anulowanie subskrypcji, a także wyświetlanie w grze komunikatu o orzeczonej karze. subskrypcja sub

Tak niekorzystne dla producenta gry orzeczenie jest wynikiem tego, że Lumos Labs nie było w stanie poprzeć naukowo swoich bardzo agresywnych sloganów reklamowych - nie ma obecnie żadnego potwierdzenia, że granie w takie gry przekłada się na jakiekolwiek funkcje kognitywne w realnym świecie (choć ludzie stają się lepsi w takich i podobnych grach).

Źródło: , Zdj.: By Allan Ajifo [],

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy