SMSy poprawiają pisownię

Do takich wniosków doszli brytyjscy naukowcy. Uważają oni, że używanie słowa pisanego w jakiejkolwiek formie jest w stanie poprawić umiejętność czytania i pisania wśród dzieci.

Do takich wniosków doszli brytyjscy naukowcy. Uważają oni, że używanie słowa pisanego w jakiejkolwiek formie jest w stanie poprawić umiejętność czytania i pisania wśród dzieci.

Badania przeprowadzono na grupie 114 dziewięcio- i dziesięciolatków uczęszczających do szkół podstawowych na wyspach. Spośród tych, którzy nigdy nie używali telefonu komórkowego wybrano połowę, której podarowano komórki do używania przez 10 tygodni. Wyniki były dla badaczy zaskakujące. Okazało się bowiem, że grupa używająca telefonów komórkowych lepiej sobie radzi praktycznie z każdą kwestią dotyczącą użycia języka.

Uważają oni, że ma to związek z fonetycznym charakterem wszelkich skrótów używanych przez dzieci w SMS-ach ("CU L8R", "Gr8" etc), a dodatkowo że kontakt ze słowem pisanym w jakiejkolwiek formie, nawet krótkich wiadomości, ma zbawienny wpływ na umiejętności językowe najmłodszych.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas