Spada Codatronca Monza - oficjalne dane

Mimo, że o tym niezwykłym projekcie pisaliśmy już kilkukrotnie to wciąż wiele informacji na jego temat owianych było tajemnicą. Dziś firma, która stworzyła to wyjątkowe auto zdecydowała się na ujawnienie większej ilości szczegółów dotyczących projektu.

Mimo, że o tym niezwykłym projekcie pisaliśmy już kilkukrotnie to wciąż wiele informacji na jego temat owianych było tajemnicą. Dziś firma, która stworzyła to wyjątkowe auto zdecydowała się na ujawnienie większej ilości szczegółów dotyczących projektu.

Mimo, że o tym niezwykłym projekcie pisaliśmy już kilkukrotnie to wciąż wiele informacji na jego temat owianych było tajemnicą. Dziś firma, która stworzyła to wyjątkowe auto zdecydowała się na ujawnienie większej ilości szczegółów dotyczących projektu.

Rodzinny projekt Ercole and Paolo Spada, kilka miesięcy temu zadebiutował na imprezie Top Marques w Monaco, gdzie cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Wpłynął na to niesamowity wygląd będący połączeniem duchem dawnych sportowych bolidów z nowoczesnością wyrażoną poprzez bardzo ostre linie i agresywny charakter. Poza rewelacyjnym designem auro może pochwalić się wieloma innymi atrybutami prawdziwego samochodu torowego.

Reklama

Przede wszystkim konstruktorom udało się osiągnąć bardzo niską masę wynoszącą zaledwie 1179 kg. Wyczyn ten wydaje się tym bardziej imponujący jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Spada Codatronca Monza napędzana jest ciężkim silnikiem V8 o pojemności 7.0 l, który prawdopodobnie pochodzi z Chevroleta Corvette Z06. Jego moc za sprawą dwóch turbosprężarek została podniesiona do 710 KM. Za jego sprawą samochód przyspiesza do 100 km/h w 3 s., a prędkość maksymalna 335 km/h.

Samochód z pewnością nie przypadnie do gustu zwolennikom skórzanej tapicerki i komfortowego wyposażenia. W kabinie znalazło się jedynie to co niezbędne czyli fotele kubełkowe, dźwignia zmiany biegów oraz kierownica, na której zostało umieszczonych większość przełączników i cyfrowy wyświetlacz, który pełni rolę prędkościomierza.

Inne ciekawostki z jakich składa się Codatronca Monza to w pełni regulowane zawieszenie, felgi OZ Ultraleggera, opony Pirelli PZero Corsa oraz wyczynowe hamulce Brembo wykorzystywane przez samochody wyścigowe klasy GT3.

Poniżej prezentujemy także pierwszy oficjalny film zamieszczony przez Spda.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy