Start z lotniskowca z bardzo bliska

Jeden z internautów stacjonujący na pokładzie lotniskowca USS George H. W. Bush wykorzystał ostatnio kamerkę GoPro aby nagrać całą procedurę jaka następuje przed startem CATOBAR oraz sam start myśliwca F/A-18 Hornet (model C) z bardzo, bardzo bliska. Czuć moc.

Jeden z internautów stacjonujący na pokładzie lotniskowca USS George H. W. Bush wykorzystał ostatnio kamerkę GoPro aby nagrać całą procedurę jaka następuje przed startem CATOBAR oraz sam start myśliwca F/A-18 Hornet (model C) z bardzo, bardzo bliska. Czuć moc.

Jeden z internautów stacjonujący na pokładzie lotniskowca USS George H. W. Bush wykorzystał ostatnio kamerkę GoPro aby nagrać całą procedurę jaka następuje przed startem CATOBAR (Catapult Assisted Take Off But Arrested Recovery - tak określany jest start i lądowanie na lotniskowcach) oraz sam start myśliwca F/A-18 Hornet (model C) z bardzo, bardzo bliska. Czuć moc.

Jak wyjaśnia na Reddicie sam autor nagrania - procedura wygląda tak, że przed każdym ze startów dwójka ludzi ręcznie sprawdza czy z samolotem jest wszystko w porządku z układami hydraulicznymi (patrząc czy nigdzie nie ma przecieków) i czy wszystkie części ruchome się swobodnie ruszają, a te, które mają być nieruchome stoją w bezruchu.

Reklama

Okazuje się, że w tym przypadku był drobny problem, obsługa dostrzegła bowiem, że pilot nie zablokował skrzydeł (we współczesnych samolotach, zwłaszcza tych znajdujących się na lotniskowcach składa się skrzydła aby zaoszczędzić nieco bezcennego miejsca) o czym został powiadomiony ruchem ręki z góry na dół.

Następnie słychać tylko coraz głośniejszy ryk silników i w końcu wystrzał pneumatycznej katapulty. Urządzenia te niedługo trafić jednak mogą do lamusa, bo testowane są obecnie ich unowocześnione, elektromagnetyczne odpowiedniki.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy