Szybkie pociągi na Ukrainie i w Chinach

Rosja z każdym dniem zbliża się do wielkiego upadku, a tymczasem na gnębionej przez nią Ukrainie na tory wyruszyły nowoczesne i szybkie pociągi, które znacząco podniosą standard na państwowej kolei. Dwa prototypy dalekobieżnych elektrycznych zespołów...

Rosja z każdym dniem zbliża się do wielkiego upadku, a tymczasem na gnębionej przez nią Ukrainie na tory wyruszyły nowoczesne i szybkie pociągi, które znacząco podniosą standard na państwowej kolei.

Dwa prototypy dalekobieżnych elektrycznych zespołów trakcyjnych EKr1 Tarpan, będą testowo woziły pasażerów na linii z Kijowa do Lwowa oraz z Kijowa do Odessy.

Dziewięciowagonowy skład o długości 230-metrów na pokład może zabrać w sumie 612 pasażerów, w tym 128 pasażerów w pierwszej klasie, 370 w drugiej, 112 w turystycznej oraz 2 pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Prototypowy skład EKr1 Tarpan na stacji w Kijowie.

Ukraiński przewoźnik planuje zakup 15 Trapanów w 2015 roku, które są idealnie przystosowane do panującego w tym kraju klimatu. Pociągi są w stanie rozpędzić się do 220 km/h, jednak póki co będą ograniczone do 160 km/h, z powodu kiepskiej infrastruktury.

Tymczasem w Chinach także dochodzi do wielkiej rewolucji na torach, gdyż kilka dni temu jednocześnie otwarto tam aż 32 szlaki kolejowe, które połączą najważniejsze regiony kraju i tym samym przyspieszą jego rozwój.

Na nowych liniach będą woziły pasażerów superszybkie pociągi, które na większości trasy będą rozwijały blisko 300 km/h.

Mapa połączeń kolejowych wysokiej szybkości, które mają powstać do roku 2020.

I tak  z Szanghaju do Guangzhou (1780 km) pociąg chińskiego przewoźnika kolejowego ma teraz pokonywać w 6 godzin i 51 minut. Co ciekawe, wcześniej trasa ta zajmowała aż 16 godzin. Natomiast podróż z Szanghaju do Guilin, Chińczycy pokonają w 9 godzin, a dotychczas było to 19 godzin.

Oprócz krótszego czasu przejazdów, mieszkańcy tej części Azji będą mogli szybko dostać się do takich miast jak Harbin, Shenzen czy nawet Lhasa.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas