Twórca pop-upów przeprasza internautów

Wyskakujące okienka z reklamami, czyli popularne pop-upy, są jedną z najbardziej znienawidzonych rzeczy w internecie, która maksymalnie zniechęca internautów do przeglądania witryn. Ich twórca, Ethan Zuckerman, szef Center for Civic Media MIT, postanowił przeprosić wszystkich entuzjastów...

Wyskakujące okienka z reklamami, czyli popularne pop-upy, są jedną z najbardziej znienawidzonych rzeczy w internecie, która maksymalnie zniechęca internautów do przeglądania witryn. Ich twórca, Ethan Zuckerman, szef Center for Civic Media MIT, postanowił przeprosić wszystkich entuzjastów...

Wyskakujące okienka z reklamami, czyli popularne pop-upy, są jedną z najbardziej znienawidzonych rzeczy w internecie, która maksymalnie zniechęca internautów do przeglądania witryn. Ich twórca, Ethan Zuckerman, szef Center for Civic Media MIT, postanowił przeprosić wszystkich entuzjastów globalnej sieci za swój, jak to sam określił, kiepski pomysł.

Zuckerman w latach 1994-1999 pracował w Tripod.com, pomagając zaprojektować i wdrożyć stronę, której celem było sprzedawanie treści oraz usług absolwentom. Ten i kolejne jego projekty niestety spełzły na niczym, więc ostatecznie opracował model biznesowy oparty właśnie na pop-upach, które naprawdę zaczęły przynosić zyski z reklam, a w późniejszym okresie stały się potężnym narzędziem reklamodawców, co działa aż do dziś.

Reklama

Wraz z wyskakującymi okienkami, zaczął szybko rozwijać się rynek reklam internetowych, a globalna sieć stała się wspaniałym źródłem dużych pieniędzy. Ethan Zuckerman, pomimo kroków, które poczynił i popełnionych błędów, nawołuje teraz do ostatecznego uwolnienia sieci od wszelakich reklam.

Czy jest to w ogóle możliwe? Owszem, jednak czy agencje reklamowe będą chciały zmieniać coś, co w łatwy sposób przynosi zyski? Odpowiedzcie sobie sami.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy