Zakazana reklama Coca-Coli
W Wielkiej Brytanii organizacja Advertising Standards Authority, zajmująca się szeroko pojętą kontrolą reklam, zakazała reklamy napoju Vitamin Water, reklamowanego przez koncern jako dobry dla zdrowia.
W Wielkiej Brytanii organizacja Advertising Standards Authority, zajmująca się szeroko pojętą kontrolą reklam, zakazała reklamy napoju Vitamin Water, reklamowanego przez koncern jako dobry dla zdrowia.
ASA zajęła się całą sprawą po tym jak otrzymała sygnały od trójki ludzi dotyczące dużej zawartości cukru w napoju przy jednoczesnym użyciu w reklamówce słowa "odżywczy".
Agencja powiedziała, że ciężko uznać jest za odżywczy napój, do którego został dodany odpowiednik 5 łyżeczek cukru (na pół litra napoju).
Coca-Cola próbowała bronić takiego doboru słów twierdząc, że Vitamin Water zawiera istotne z punktu widzenia zdrowia składniki pozwalające zaspokoić 25% dziennego zapotrzebowania na 4 witaminy z grupy B (B6, B12, niacynę oraz kwas pantotenowy oraz 100% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.
Dodatkowo dodali oni, że niezależnie od wersji napoju, zawiera on 23 g cukru na pół litra, a więc według regulacji unijnych uznany jest za niskokaloryczny.
ASA stoi jednak twardo na stanowisku i nie zamierza zmieniać swojej decyzji.