Reklama

Coraz więcej 50- i 60-latków sięga po gry wideo. Ich liczba szybko rośnie

Jeszcze kilka lat temu gry wideo najczęściej odbierane były jako rozrywka dla dzieci i to jeszcze szkodliwa, ale czasy się zmieniają i jak pokazują najnowsze badania, sięgają po nie użytkownicy w każdym wieku.

Wygląda na to, że nigdy nie jesteśmy za starzy na gry wideo i zwolennicy teorii „wyrastania” z nich muszą zweryfikować swoje zdanie - najnowsze analizy pokazują, że dziś więcej niż kiedykolwiek osób powyżej 50. roku życia korzysta z tej formy spędzania wolnego czasu. Z opublikowanego właśnie raportu GWI wynika, że liczba graczy w wieku 55-64 lata (tzw. Baby Boomers) wzrosła od 2018 roku o imponujące 32%. Osoby w tej kategorii wiekowej najczęściej sięgają po gry logiczne i platformowe (27%), ale strzelanki (24%) oraz gry przygodowe i z otwartym światem (22%) nie zostają daleko z tyłu.

Reklama

Jeśli zaś spojrzymy nieco szerzej, to aż 32% Pokolenia X i Baby Boomersów, tj. osób w wieku 38-64 lata, codziennie korzysta z internetu do grania w ulubione gry - to tylko 5% mniej niż w przypadku Pokolenia Z i Millenialsów (16-37 lat), co oznacza, że radość z tej formy rozrywki czerpiemy dosłownie niezależnie od wieku. Przy okazji możemy też obalić kolejny stereotyp, a mianowicie gracza jako samotnego mężczyzny, bo jak się okazuje wśród graczy jest praktycznie tyle samo kobiet co mężczyzn i ci ostatni „prowadzą” o dosłownie 3%. Co więcej, aż 33% graczy obu płci pozostaje w związkach małżeńskich.

Przy okazji mamy też garść ciekawostek, a mianowicie aż 86% użytkowników internetu gra w gry, więc zamiłowanie do nowych technologii jest najpewniej pojęciem bardzo szerokim, a 24% dziadków i rodziców gra w gry z rodziną w ramach spędzania wspólnego czasu. - Gracze są często przedstawiani w mediach w bardzo konkretny sposób, ale jak w przypadku wielu stereotypów, niekoniecznie jest tak, jak się wydaje - tłumaczy David Melia, VP ds. sportu i grania w Global Web Index. W najnowszych raportach bardzo wyraźnie widać też wpływ pandemii koronawirusa, która spowodowała boom na granie, bo w obliczu braku innych rozrywek, film i gry wideo stały się przyjemną i łatwo dostępną metodą spędzania czasu wolnego. 

Źródło: GeekWeek.pl/GWI

Geekweek

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama