Amerykańscy wydawcy przeciw YouTube
Stowarzyszenie National Music Publishers Association (NMPA), skupiające obecnie ponad ośmiuset amerykańskich wydawców muzycznych, dołączyło do prawnej bitwy przeciwko serwisowi YouTube.

Okazuje się, że kolejny podmiot chce stanąć do walki z największym na świecie serwisem udostępniającym pliki wideo. Przeciwko Google, właścicielowi youtube.com, stanęło amerykańskie stowarzyszenie wydawców. Na chwilę obecną reprezentuje ono około ośmiuset wydawców, którzy wystąpić chcą przeciwko łamaniu praw autorskich.
W maju br. YouTube pozwane zostało za udostępnianie materiałów pochodzących z brytyjskiej Premier League. Kilka miesięcy wcześniej o swoje prawa upomniała się firma Viacom.
- Włączyliśmy się tym samym do walki sądowej w obronie interesów wydawców muzycznych oraz kompozytorów, których twórcza praca wykorzystywana jest bez ich zgody czy zadośćuczynienia - stwierdza David M.Israelite, prezes NMPA.
Google oraz YouTube twierdzą, że od czasu, kiedy Viacom wytoczył im proces, bardzo szybko usuwają treści chronione prawem autorskim, ale dopiero wtedy, kiedy zostaną o takiej treści poinformowani. Uważają także, że samodzielne poszukiwanie tego typu zawartości nie należy do ich obowiązków.