Reklama

Apple tym jednym prostym trikiem pozbawiło korporacje miliardów dolarów

Zmiany w polityce prywatności w urządzeniach Apple sprawiły, że największe korporacje i media społecznościowe straciły setki miliardów dolarów. Najgorsze na tym ruchu wyszła Meta, właściciel Facebooka.

W zeszłym roku Apple, słynące z prywatności, postanowiło jeszcze lepiej chronić dane o swoich klientach. W kwietniu gigant z Cupertino wprowadził aktualizację oprogramowania, która zmieniała dotychczasowe ustawienia prywatności. To znacząco wpłynęło na możliwości śledzenia użytkowników przez największe korporacje. Raport Markets Insider wskazuje, że na nowej polityce Apple najwięcej straciły serwisy społecznościowe, cztery największe podmioty straciły łącznie na wartości aż o 315 miliardów dolarów.

Największym przegranym tej sprawy wydaje się być Facebook. Platforma Marka Zuckerberga w ostatnim czasie mocno straciła na wartości. Z 861 miliardów dolarów w kwietniu, pozostało 656 miliardów. Oczywiście najpopularniejsza platforma społecznościowa ma wiele problemów i strata wartości rynkowej na poziomie 205 miliardów dolarów nie jest spowodowana wyłącznie polityką Apple. Nie zmienia to jednak faktu, że Facebook zanotował o wiele niższy przychód z reklam niż firma zakładała. To wiąże już się bezpośrednio z działaniami giganta z Cupertino.

Reklama

Facebook nie jest jedyną platformą społecznościową, która traci na ruchu Apple. Portal Markets Insider wyliczył, że cztery wielkie korporacje straciły łącznie 315 miliardów dolarów. Od kwietnia zeszłego roku wartość Snapchata spadła o 51 miliardów, czyli o ponad połowę. Nieco lepiej wygląda to w przypadku Twittera, którego wartość w tym samym czasie spadła niemal o równą połowę. Największy procentowo zjazd zaliczył Pinterest. Platforma w kwietniu była warta 49 miliardów, a teraz jej wartość wynosi "jedynie" 16 miliardów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: apple | Facebook | snapchat | Twitter | Pinterest

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy