Bogatsi wybierają Google+
Gdy rywalizacja o prymat wśród sieciowych społeczności rozgrywała się pomiędzy serwisami MySpace i Facebook, często akcentowano różnice ekonomiczne i demograficzne, dzielące użytkowników obu portali. Czy Google+ podąża drogą, którą niegdyś przebył Facebook?
Najnowsze badania przeprowadzone przez Experian Hitwise ujawniają interesującą przewagę, którą w krótkim czasie wypracował serwis społecznościowy Google. Okazuje się, że w porównaniu z Facebookiem, Google+ może liczyć na znacznie większe zainteresowanie ze strony zamożnych, posiadających rodziny, mieszkańców amerykańskich przedmieść.
Badanie określa te osoby jako "dobrze prosperujące małżeństwa z dziećmi i w średnim wieku, których życie koncentruje się w bogatych przedmieściach". Choć grupa ta stanowi tylko niecałe 3 proc. użytkowników Google+ to jest - proporcjonalnie - znacznie większa niż na Facebooku, gdzie zalicza się do niej zaledwie 0,7 proc. internautów.
Przypomina to nieco sytuację z czasów, gdy Facebook nawiązywał walkę z dominującym serwisem MySpace. Platforma Marka Zuckerbera mogła wówczas liczyć na większe zainteresowanie ze strony dobrze wykształconych i zamożniejszych użytkowników sieci.
O ile w przypadku Facebooka łatwo wytłumaczyć ten fakt jego pierwotną grupą docelową, którą byli studenci amerykańskich uczelni, trudno znaleźć podobne wytłumaczenie dla serwisu Google. Fakty są jednak jednoznaczne - zamożni Amerykanie stanowią większą grupę wśród użytkowników Google+.
Łukasz Michalik
Źródło: http://vbeta.pl