Dane milionów klientów ukradzione z systemu rezerwacji
Nawet do 8 milionów osobistych rekordów danych klientów sieci hotelowej Best Western mogło paść łupem przestępców, którzy wdarli się do jej systemu rezerwacji łączącego 1312 europejskich hoteli.
W skradzionych danych znajdowały się takie informacje jak adresy, pracodawcy czy dane o kartach kredytowych nawet 8 milionów klientów, którzy w ostatnim roku nocowali w jednym z hoteli sieci Best Western. Jak (niezbyt uspokajająco) oświadczył rzecznik sieci hoteli, ze względu na sposób działania systemu "nie jest prawdopodobne", aby w rękach kryminalistów znalazły się wszystkie dane rezerwacyjne z europejskich hoteli.
Obecnie firma współpracuje z wystawcami kart kredytowych, aby zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom. Zaniepokojone osoby mogą kontaktować się z biurem obsługi klienta pod amerykańskim numerem telefonu +1 800 528-1238.
Best Western zapewnia, że szkody nie są takie wielkie, jak to przedstawia "Sunday Herald". Dane o kartach kredytowych i inne dane używane przy rezerwacji są usuwane w momencie, kiedy klient opuszcza hotel. Jak twierdzą przedstawiciele sieci hotelarskiej, nic nie wskazuje na to, aby klienci mieli powody do poważnych obaw.
Przypuszcza się, że pochodzący z Indii napastnik wtargnął do systemu komputerowego w czwartek, a następnie sprzedał zdobyte przez siebie dane przez stronę internetową rosyjskiej mafii. Napastnik miał przemycić trojana do komputera służącego do rezerwacji. Za jego pomocą wykradł login i hasło pracownika, uzyskując w ten sposób dostęp do bazy danych. Kiedy w piątek dziennikarze "Sunday Herald" powiadomili o tym zarządcę hoteli, luka w systemie rezerwacji miała zostać załatana.