Facebook oznaczyło cebulę, jako obiekt seksualny
Pewna kanadyjska firma handlująca warzywami opublikowała na Facebooku zdjęcie przedstawiające pęczek cebuli. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że serwis oznaczył obrazek jako „dwuznaczny seksualnie”.
O tym, że sztuczna inteligencja odpowiadająca za działanie algorytmów nie zawsze jest idealna, wiadomo od dawna. Tym razem o niedoskonałości technologii mogła przekonać się pewna kanadyjska firma sprzedająca w sieci nasiona warzyw.
Jak donosi CBC News, opublikowane zdjęcie przedstawiające dorodny pęczek cebuli, zostało oznaczone jako "dwuznaczny seksualnie". Nie jest wiadomo, który konkretnie fragment zdjęcia serwis uznał za "gorszący", faktem natomiast jest, że firma Gaze Seed z siedzibą w St. John's otrzymała stosowny komunikat informujący, że "oferty nie mogą pozycjonować produktów lub usług o zabarwieniu seksualnym".
Firma potraktowała wszystko z przymrużeniem oka i niebawem opublikowała kolejne zdjęcie, tym razem wyśmiewające całą sytuację.
To oczywiście nie pierwszy raz, gdy Facebook przypadkowo usuwa jakieś zdjęcie, z uwagi na błąd algorytmu. Choć tego typu sytuacje zdarzają się stosunkowo często, ta jest wyjątkowo zabawna.