Google atakuje na Facebooku

Elita twórców Facebooka testuje nową usługę społecznościową Google+. Gdzie w tym czasie są użytkownicy narzędzi dostarczanych przez korporację z Mountain View? Na Facebooku! I jest ich coraz więcej. Społeczność Google na Facebooku liczy dziesiątki milionów fanów.

Google buduje swoją popularność dzięki... Facebookowi
Google buduje swoją popularność dzięki... FacebookowiAFP

Strategia ekipy dowodzonej przez Larry'ego Page'a była jasna: stworzyć produkt, który będzie konkurencyjny dla zagrażającego interesom Google Facebooka. Jak bardzo zagrożeni czuli się programiści kojarzeni dotychczas głównie z wyszukiwarką, pocztą i narzędziami biurowymi w chmurze świadczyć może choćby nazwa zespołu, który tworzył G+: "Emerald Sea". To tytuł obrazu pędzla Alberta Bierstadta z 1878 roku. Przedstawia on okręt powalony przez olbrzymią falę. Facebookowy "like" zalewał strony.

Odpowiedzią ma być "plus". Google+ faktycznie bardzo szybko zdobywa rynek. Zdobywa też zainteresowanie najważniejszych ludzi z Facebooka. Mark Zuckerberg znajduje się w kręgach ponad 335 tys. osób. Huffington Post opublikował nazwiska jego pracowników, którzy testują G+. Lista wiceprezesów, dyrektorów, inżynierów, menadżerów najwyższego szczebla liczy kilkadziesiąt pozycji.

Larry Page nie ma jednak konta (przynajmniej oficjalnie) na Facebooku. Jego firma jednak tam jest. I to w imponującym stopniu. Niemal każda usługa ma swój fan page. Najwięcej fanów ma Youtube (ponad 42 miliony fanów). Serwis społecznościowy z materiałami wideo, wzbogacił Facebooka, w ciągu ostatniego miesiąca, o ponad 22 tys. postów i ponad 5 tys. komentarzy. Powiększył się ponadto o ponad 2,2 mln fanów. Fan page Google urósł w tym czasie o ponad 353 tys. fanów. Według danych z programu Napoleon od momentu, gdy korporacja z Mountain View zaczęła udostępniać dostęp do G+ wszystkie jej największe strony na Facebooku systematycznie zwiększały liczbę fanów.

Niebagatelny wpływ na rozwój Facebooka ma także system Android. Z aplikacji, która umożliwia dostęp do serwisu Zuckerberga korzysta miesięcznie ponad 50 milionów użytkowników.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas