Google testuje reklamy obrazkowe
Firma Google znana jest z rozwiązań, które oddają w ręce marketingowców coraz większe możliwości reklamowania swoich produktów. Aktualnie jedną z najbardziej popularnych usług jest Google AdWords, która wyświetla reklamę tekstową po wpisaniu przez użytkownika odpowiedniej frazy. Wszystko wskazuje na to, iż niedługo do tego zestawu dołączą reklamy obrazkowe.
Jak możemy wyczytać na oficjalnym blogu AdWords - "reklamodawcy rozumieją, że czasami łatwiej jest coś pokazać, niż powiedzieć podczas oferowania swoich usług. Nasze reklamy ewoluują, by ułatwić wasze życie". Cóż, trudno się z tym nie zgodzić.
Zastanawia jedynie sposób wyświetlania reklamowych zdjęć. Aktualnie prawą stronę wyszukiwarki Google często zajmuje Graf Wiedzy, który również prezentuje obrazki powiązane z wyszukiwanym hasłem. Miejmy nadzieję, że obydwie funkcje nie będą się przenikać, dezorientując użytkownika.
Nowa funkcjonalność AdWords jest aktualnie w fazie beta testów. Z tego też względu funkcja została ograniczona wyłącznie do anglojęzycznych fraz. Nie wiadomo natomiast, kiedy zadebiutuje globalnie.