Google zainteresowane branżą wideo

Google inwestuje coraz większe środki w swój serwis z filmami online. Choć oficjalne komunikaty z wiosny tego roku mówiły o kwotach rzędu 100 mln dolarów, wydatki firmy są prawdopodobnie znacznie większe. Po co Google wydaje tyle pieniędzy?

Inwestycje w serwisy wideo pozwolą Google stać się alternatywą dla telewizji kablowej?
Inwestycje w serwisy wideo pozwolą Google stać się alternatywą dla telewizji kablowej?AFP

Pierwotne plany Google zakładały wzbogacenie YouTube'a o dużą ilość oryginalnych i wartościowych treści, tworzonych specjalnie dla tej platformy. Dwa niezależne źródła, do których dotarł serwis Business Insider, informują, że Google wydaje na branżę filmową znacznie więcej, niż wstępnie zakładano.

Firma masowo rozsyła zapytania ofertowe do firm związanych z branżą filmową, nawiązuje współpracę z niezależnymi studiami czy operatorami telewizji kablowej. Google przymierza się też do przejęcia Hulu - największego w Stanach Zjednoczonych serwisu pozwalającego na oglądanie filmów i seriali online.

Przejęcie Hulu oznaczałoby nie tylko pozyskanie popularnej platformy wideo, ale przede wszystkim zdobycie praw do posiadanych przez nią filmów i seriali. Byłaby to również symboliczna porażka sieci telewizyjnych, dla których serwis stanowił przeciwwagę dla platformy wideo Google.

Zdaniem komentatorów, po ewentualnym przejęciu Hulu Google będzie mieć wystarczająco dużo środków i determinacji, aby przetrwać wiele lat strat i stać się alternatywą dla telewizji kablowej. Czy uda się zrealizować ten scenariusz? Przekonamy się już niebawem.

Łukasz Michalik

Źródło: http://vbeta.pl

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas