IBM pomaga PKO usprawnić system bankowy
Zakończył się przeprowadzony przez IBM proces implementacji serwerów w PKO Banku Polskim. Jak twierdzi IBM, nowe serwery usprawnią operacje prowadzone przez największy polski Bank, dzięki czemu jego klienci uzyskają szybszy dostęp do szerokiej oferty usług bankowych.
To najszybszy w branży, najbardziej skalowalny i elastyczny serwer korporacyjny, który pozwala na kompleksowe zarządzanie obciążeniami w zależności od potrzeb. Rozwiązanie pozwoli również na łatwe, szybkie i bezpieczne zarządzanie danymi dzięki użyciu bazy danych IBM DB2. Wdrożone oprogramowanie klasy IBM WebSphere pozwoli na integrację i automatyzację krytycznych dla działania banku procesów biznesowych.
- PKO Bank Polski należy do naszych największych klientów. Jestem przekonana, że najnowsze rozwiązania IBM przyczynią się do umocnienia pozycji Banku w sektorze finansowym - mówi Anna Sieńko, dyrektor generalna, IBM Polska.
Jest to jedna z największych instalacji systemu klasy IBM z Enterprise na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. PKO Bank Polski to najstarszy i największy polski bank, mający aktywa wartości 170 mld złotych i ponad 6 milionów rachunków.