Internet bez reklam zamiast seksu
90 proc. internautów byłoby skłonnych płacić za możliwość korzystania z internetu bez reklam, 60 proc. w ogóle nie wyobraża już sobie życia bez internetu, a co piąty ankietowany wolałby zrezygnować z seksu aniżeli z dostępu do sieci - wynika z badania "Internetowy Barometr ING", sporządzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego.
Internetowy Barometr ING zbadał również opinie grupy nie internautów. Większość osób niekorzystających z internetu tłumaczy to brakiem dostępu do sieci i komputera lub po prostu brakiem takiej potrzeby. Dwie trzecie obecnych nie internautów korzystałoby z internetu, gdyby był on powszechnie dostępny i za darmo, a 59 proc. skorzystałoby z darmowej nauki obsługi komputera i internetu.
Badanie analizuje nawyki i preferencje internautów dotyczące różnych aspektów życia codziennego, w tym finansów, konsumpcji mediów, technologii, kultury i polityki. Poniżej prezentujemy listę najciekawszych wyników w poszczególnych kategoriach.
Internet i nowe technologie:
- co piąty internauta wolałby zrezygnować z seksu aniżeli z internetu,
- 60 proc. internautów nie wyobraża już sobie życia bez internetu,
- internauci nie akceptują reklam w internecie - czterech na pięciu polskich internautów byłoby skłonnych płacić 10 zł miesięcznie za możliwość korzystania z internetu bez reklam,
- tylko co ósmy polski internauta kiedykolwiek kupił w internecie plik muzyczny, ale co drugi ściąga muzykę z internetu,
- co siódmy polski internauta korzysta z internetu w telefonie komórkowym,
- prawie każdy internauta ma dostęp do internetu w domu, 1/3 dodatkowo w pracy.
Media:
- sieć jest dla internautów głównym źródłem informacji,
- ponad jedna trzecia internautów słucha radia przez internet,
- internauci najchętniej słuchają w internecie RMF FM,
Preferencje finansowe:
- połowa internautów nie ma obaw przed płaceniem przez internet,
- połowa internautów korzysta z bankowości internetowej,
- 41proc. internautów jest zainteresowanych możliwością korzystania z bankowości mobilnej, za pomocą telefonu komórkowego,
- połowa internautów korzysta z bankowości internetowej i karty kredytowej, aby dokonywać różnego rodzaju płatności w internecie,
Życie codzienne:
- Kraków to zdaniem badanych najpiękniejsze polskie miasto, internauci nie lubią Warszawy,
- prawie dwie trzecie polskich internautów chciałoby móc głosować przez internet,
- trzy czwarte internautów wzięłoby udział we wszystkich wyborach i referendach, gdyby mogli głosować przez internet,
- 84 proc. polskich internautów chciałoby załatwiać sprawy w urzędzie za pomocą internetu,
- najpopularniejszym polskim blogerem politykiem byłby Władysław Bartoszewski,
- internauci częściej niż nie użytkownicy internetu czytają książki, chodzą do kina i teatru,
- co piąty polski internauta posiada płytę Feel,
- najpopularniejszymi gwiazdami polskiego internetu są Czesio oraz Jozin z Bazin.