Internet bez reklam zamiast seksu

90 proc. internautów byłoby skłonnych płacić za możliwość korzystania z internetu bez reklam, 60 proc. w ogóle nie wyobraża już sobie życia bez internetu, a co piąty ankietowany wolałby zrezygnować z seksu aniżeli z dostępu do sieci - wynika z badania "Internetowy Barometr ING", sporządzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego.

Połowa użytkowników internetu uważa, że płaci za dostęp do sieci zbyt dużo, ale 90 proc. internautów byłoby skłonnych płacić za możliwość korzystania z internetu bez reklam. Z raportu wynika także, że większość polskich internautów nie wyobraża już sobie życia bez internetu. Internauci są bardziej aktywni, mobilni, lepiej wykształceni: częściej chodzą do kina, teatru i czytają więcej książek.

Internetowy Barometr ING zbadał również opinie grupy nie internautów. Większość osób niekorzystających z internetu tłumaczy to brakiem dostępu do sieci i komputera lub po prostu brakiem takiej potrzeby. Dwie trzecie obecnych nie internautów korzystałoby z internetu, gdyby był on powszechnie dostępny i za darmo, a 59 proc. skorzystałoby z darmowej nauki obsługi komputera i internetu.

Reklama

Badanie analizuje nawyki i preferencje internautów dotyczące różnych aspektów życia codziennego, w tym finansów, konsumpcji mediów, technologii, kultury i polityki. Poniżej prezentujemy listę najciekawszych wyników w poszczególnych kategoriach.

Internet i nowe technologie:

- co piąty internauta wolałby zrezygnować z seksu aniżeli z internetu,

- 60 proc. internautów nie wyobraża już sobie życia bez internetu,

- internauci nie akceptują reklam w internecie - czterech na pięciu polskich internautów byłoby skłonnych płacić 10 zł miesięcznie za możliwość korzystania z internetu bez reklam,

- tylko co ósmy polski internauta kiedykolwiek kupił w internecie plik muzyczny, ale co drugi ściąga muzykę z internetu,

- co siódmy polski internauta korzysta z internetu w telefonie komórkowym,

- prawie każdy internauta ma dostęp do internetu w domu, 1/3 dodatkowo w pracy.

Media:

- sieć jest dla internautów głównym źródłem informacji,

- ponad jedna trzecia internautów słucha radia przez internet,

- internauci najchętniej słuchają w internecie RMF FM,

Preferencje finansowe:

- połowa internautów nie ma obaw przed płaceniem przez internet,

- połowa internautów korzysta z bankowości internetowej,

- 41proc. internautów jest zainteresowanych możliwością korzystania z bankowości mobilnej, za pomocą telefonu komórkowego,

- połowa internautów korzysta z bankowości internetowej i karty kredytowej, aby dokonywać różnego rodzaju płatności w internecie,

Życie codzienne:

- Kraków to zdaniem badanych najpiękniejsze polskie miasto, internauci nie lubią Warszawy,

- prawie dwie trzecie polskich internautów chciałoby móc głosować przez internet,

- trzy czwarte internautów wzięłoby udział we wszystkich wyborach i referendach, gdyby mogli głosować przez internet,

- 84 proc. polskich internautów chciałoby załatwiać sprawy w urzędzie za pomocą internetu,

- najpopularniejszym polskim blogerem politykiem byłby Władysław Bartoszewski,

- internauci częściej niż nie użytkownicy internetu czytają książki, chodzą do kina i teatru,

- co piąty polski internauta posiada płytę Feel,

- najpopularniejszymi gwiazdami polskiego internetu są Czesio oraz Jozin z Bazin.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: barometr | ing | internauta | internauci | Internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy