Jak przygotować się na kwietniową aktualizację Google - wersja mobilna strony WWW

21 kwietnia czeka nas zapowiedziana przez Google duża aktualizacja, która będzie mieć wpływ na ranking w mobilnej wersji wyszukiwarki. Jak przygotować mobilną wersję strony WWW na nadchodzące zmiany?

Jak zoptymalizować stronę pod kątem urządzeń mobilnych, aby nie stracić ruchu?

1.      Sprawdź, czy Twoja witryna nie jest już przystosowana pod urządzenia mobilne używające Mobile Friendly Tools. Jeśli Twoja strona przeszła test pomyślnie, możesz pominąć następne kroki.

2.      Dostosuj oprogramowanie i szablon swojej strony. Google podaje trzy podstawowe sposoby budowania serwisu:

·         RWD (Responsive Web Design) - zalecana przez Google metoda elastycznego projektowania witryn. Serwuje ten sam kod HTML dla tego samego adresu URL bez względu na urządzenie użytkownika (komputer stacjonarny, tablet, komórka, czytnik niewizualny), ale pozwala renderować obraz w różny sposób (czyli "elastycznie") w zależności od rozmiaru wyświetlacza. Zalecamy projektowanie witryn w sposób elastyczny.

Reklama

·         Dynamiczne serwowanie treści: korzysta z tego samego adresu URL bez względu na urządzenie, ale generuje dla nich inne wersje kodu HTML na podstawie dostępnych serwerowi informacji o przeglądarce użytkownika.

·         Osobne adresy URL: serwuje różny kod w zależności od urządzenia, stosując osobne adresy URL. W tej konfiguracji serwer próbuje rozpoznać urządzenie użytkownika, a następnie przekierowuje go za pomocą odpowiednich przekierowań HTTP i przy pomocy nagłówka HTTP Vary.

3.      Poinformuj robota Google, że Twoja strona posiada wersję przystosowaną pod urządzenia mobilne:

Informowanie robota Google

RWDAby poinformować Googlebota o mobilnej wersji strony, zastosuj meta tag<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
Dynamiczne serwowanie treściPo stronie serwera zastosuj nagłówek odpowiedzi HTTP VARY: User-Agent, aby poinformować robota, że strona serwuje różne treści, w zależności od klienta użytkownika (przeglądarka, system operacyjny).
Osobne adresy URL·    Dla wersji przeznaczonej na komputery (np. http://www.example.com/page-1) dodaj tag rel=”alternate” <link rel=”alternate” media=”only screen and (max-width: 640px)” href=”http://m.example.com/page-1″ > ·    Dla wersji przeznaczonej na urządzenia mobilne (np. http://m.example.com/page-1) dodaj tag rel=”canonical”: <link rel=”canonical” href=”http://www.example.com/page-1″ >

Jeśli dodatkowo stosujesz przekierowania do wybranych wersji, pamiętaj, żeby stosować przekierowanie 302 zamiast przekierowania 301.

4.      Nie blokuj robotom Google dostępu do zasobów CSS, JS, grafik w pliku robots.txt.

5.      Unikaj technologii Flash oraz innych niestandardowych i mało popularnych technologii. Zamiast Flasha stosuj standard HTML5.

6.      Unikaj błędnych przekierowań.

Przykład:

- źle: example.com oraz example.com/blog/post1 na m.example.com
- dobrze: example.com
na m.example.com
-dobrze: example.com/blog/post1
na m.example.com/blog/post1

"Jeśli strona Twojej witryny nie ma odpowiednika na smartfony, lepiej pozostawić użytkowników na stronie dla komputerów niż przekierowywać ich na stronę główną w wersji na smartfony. Czasem lepiej jest nic nie robić, niż robić coś źle - Google."

7.      Wyeliminuj błędy 404 w wersji na urządzenia mobilne.

8.      Stosuj właściwe rozmiary - unikaj małych czcionek, nieczytelnych elementów i skomplikowanej nawigacji. Większość urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, posiada dotykowy ekran, dlatego Google zaleca projektantom stosowanie przycisków wielkości przynajmniej 48dp (ok. 9mm).

9.      Zoptymalizuj szybkość wczytywania strony. Zminimalizuj ilość wczytywanych zasobów, skryptów JS do niezbędnego minimum. Szybkość wczytywania i renderowania strony to nadal bardzo ważny parametr wpływający na użyteczność strony.

10.  Zweryfikuj witrynę w Google Webmaster Tools. Dzięki temu pobierzesz witrynę jako robot Google dla urządzeń mobilnych, sprawdzisz, czy mobilna wersja nie ma typowych błędów, unikniesz błędnych przekierowań, zgłosisz mapę witryny, sprawdzisz, czy strona nie blokuje zasobów przed dostępem robota.

11.  Zadbaj o społeczności. Pamiętaj, że Google nie tylko wyświetla strony www w wynikach wyszukiwania, ale także profile firm z Google Moja Firma oraz profile społecznościowe. Zadbaj o to, aby Twoja marka była widoczna w każdym z tych mediów.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszym e-bookiem, w którym krok po kroku powiemy Ci jak przygotować stronę www do zmiany algorytmu Google.

LINK DO POBRANIA E-BOOKA

Semhead
Dowiedz się więcej na temat: Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy