KRRiT zakaże Facebooka w mediach?
Facebook zdobywa popularność wśród Polaków, więc media wykorzystują potencjał portalu i promują własne profile na swoich antenach. Z kolei do KRRiT napływają skargi od słuchaczy i widzów.
Facebook ma prawdopodobnie jedną z większych promocji w polskich mediach. Stacje radiowe czy telewizyjne często odsyłają widzów i słuchaczy do swoich profilów na Facebooku, z kolei najciekawsze komentarze internautów z Facebooka trafiają na antenę. Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji napływają skargi na media, które nachalnie odsyłają do Facebooka.
Jak podaje Presserwis, jeden z słuchaczy radiowej Jedynki złożył do KRRiT skargę, że prowadzący stacji zbyt często odsyłają do Facebooka, co powoduje, że reklamują portal. Teraz KRRiT zastanawia się na wydaniem zakazu polecania portalów społecznościowych w radiu i telewizji. Przedstawiciele KRRiT nie chcą zakazywać obecności mediom publicznym obecności na Facebooku, ale chcą ukrócić nadmierną promocję serwisu na antenach medialnych, szczególnie gdy odbiorca jest odsyłany do Facebooka po informacje inaczej niedostępne.
Oficjalne stanowisko w tej sprawie KRRiT ma zaprezentować w ciągu najbliższych tygodni. W Polsce z portalu Facebook korzysta 5,56 mln użytkowników - twierdzi serwis Socialbakers.com. W ciągu ostatniego pół roku przybyło 2,45 mln użytkowników z Polski.