Książka skarg i wniosków

W opublikowanym już po raz dwunasty dorocznym raporcie, dotyczącym skarg konsumenckich w Stanach Zjednoczonych, po raz pierwszy dominowały reklamacje związane z internetem. Dokument został przygotowany przez Państwowy Związek Administratorów Organizacji Konsumenckich oraz Amerykańską Federację Konsumentów.

W opublikowanym już po raz dwunasty dorocznym raporcie, dotyczącym skarg konsumenckich w Stanach Zjednoczonych, po raz pierwszy dominowały reklamacje związane z internetem. Dokument został przygotowany przez Państwowy Związek Administratorów Organizacji Konsumenckich oraz Amerykańską Federację Konsumentów.

W ciągu ostatniego roku najwięcej złożonych skarg dotyczyło nabywania dóbr i usług online. Najczęściej reklamowano przypadki opóźnień w dostawie zamówionego towaru lub jego niedostarczenie w ogóle. W niezbyt chlubnej czołówce znalazły się też przypadki oszustw i wyłudzeń za pośrednictwem aukcji internetowych, a także działalność providerów: często wskazywano na nieuzasadnione obciążanie rachunkami lub niestosowanie się do oświadczeń użytkownika o chęci zamknięcia konta i rezygnacji z usług. Wśród najczęstszych powodów skarg konsumentów znalazły się także wyłudzenia za pośrednictwem scamu - wiadomości oferujących naiwnym cudowne sposoby na zdobycie bogactwa. Palma pierwszeństwa przypada tu wciąż powracającemu zwycięsko przez ostatnie miesiące scamowi "nigeryjskiemu". Według oszacowań Departamentu Finansów i Bankowości stanu Floryda łączna kwota zysków z wyłudzeń, osiągniętych dzięki nigeryjskim wiadomościom, przekroczyła 5 miliardów dolarów, czyniąc z nielegalnej działalności piąte pod względem wysokości obrotów przedsiębiorstwo w Nigerii.

Reklama

(Enter)

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy