Nikt nie lubi płacić

Najnowszy raport przygotowany przez Jupiter Media Matrix może być ostrzeżeniem dla tych firm internetowych, które planują oprzeć swoje plany biznesowe głównie na dochodach ze sprzedaży zawartości. Badania wykonane przez JMM dowodzą, że ponad 70 procent badanych nie dość, że nie zamierza płacić za przeglądanie serwisów internetowych, to na dodatek "zupełnie nie rozumie dlaczego miałoby za to płacić".

Najnowszy raport przygotowany przez Jupiter Media Matrix może być ostrzeżeniem dla tych firm internetowych, które planują oprzeć swoje plany biznesowe głównie na dochodach ze sprzedaży zawartości. Badania wykonane przez JMM dowodzą, że ponad 70 procent badanych nie dość, że nie zamierza płacić za przeglądanie serwisów internetowych, to na dodatek "zupełnie nie rozumie dlaczego miałoby za to płacić".

Co gorsze, poprzednie badania na ten sam temat wykonane przez JMM wykazywały znacznie większy procent ludzi gotowych płacić za "kontent" (półtora roku temu przeciwne płaceniu było 58 procent badanych). Badania, wykonane na próbce 1,674 dorosłych Amerykanów deklarujących dostęp do internetu rozmijają się jednak nieco z pierwszymi doświadczeniami płatnych serwisów informacyjnych. Przykładowo Sony Online ma 424,000 zarejestrowanych klientów płacących miesięcznie ok. 10 USD za możliwość zagrania w popularną sieciową gierkę "EverQuest", "Playboy.com" natomiast przyznaje się do 114,000 płatnych abonentów

Reklama
Dowiedz się więcej na temat: procent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama