Nowa funkcja zmieni Instagram w prawdziwą maszynkę do promowania produktów
Instagram od dłuższego czasu jest wykorzystywany przez firmy do promowania swojego produktu. Teraz dostają narzędzia do stworzenie jeszcze lepszej reklamy. Tagowanie będzie dostępne dla każdego!
Instagram od wielu lat jest jednym z najbardziej popularnych mediów społecznościowych w sieci. Nic zatem dziwnego, że stał się miejscem, w którym firmy chętnie promują swoje produkty. Samo konto marki i wrzucanie zdjęć oferty sprzedażowej może nie wystarczyć, dlatego też często współpracują z influencerami, posiadającymi nawet setki tysięcy obserwujących.
Teraz Instagram wypuścił funkcję, która pomoże jeszcze skuteczniej promować produkty na platformie, tworząc z niej maszynkę do tworzenia reklamy. Chodzi o oznaczanie przedmiotów, znajdujących się na zdjęciu. Odbiorcy takiego posta będą mogli z łatwością znaleźć otagowane produkty. Taka funkcja była dotychczas już dostępna, lecz tylko w przypadku kont biznesowych.
Instagram jak wielki sklep internetowy
Instagram przekształcił się w aplikację, w której prawie wszystko można kupić, a teraz dodatkowo w łatwy sposób można skopiować czyjąś stylówkę udostępnioną w poście. Instagram twierdzi, że właściciele firm otrzymają powiadomienie, gdy jeden z ich produktów zostanie oznaczony. Posty z tagami produktów pojawią się na profilu firmy.
Instagram po raz pierwszy wdrożył funkcję tagowania produktów w 2016 roku w ramach początkowego wprowadzenia platformy w branżę e-commerce. W miarę rozwoju narzędzi zakupowych na Instagramie, platforma dodała kasę, w której można bezpośrednio płacić za produkty z tagów.
Instagram już teraz może pochwalić się imponującą liczbą użytkowników, oznaczających produkty w swoich postach. Według danych podanych przez platformę społecznościową, około 1,6 miliona osób oznacza co najmniej jeden produkt tygodniowo. Rozszerzenie tej funkcji na całą bazę użytkowników, która podobno liczy 2 miliardy, pomoże zwiększyć widoczność produktów poprzez organiczne, niesponsorowane posty, które mogą utworzyć zupełnie nowy rynek użytkowników, chcących dzielić się ze znajomymi używanymi przez siebie produktami.
"Tagowanie dla każdego" jeszcze nie jest dostępne dla wszystkich. Na początku z funkcji będą mogli skorzystać mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Jednak firma zapowiada, że w ciągu najbliższych miesięcy zostanie ona udostępniona wszystkim użytkownikom Instagrama.