Płacić - tak, mikropłacić - nie

Badania przeprowadzone przez niemiecką firmę TNS EMNID na zlecenie tygodnika marketingowego "Absatzwirtschaft" wykazały, że niemieccy internauci są gotowi płacić za "kontent" informacyjnych i rozrywkowych serwisów internetowych, i to nawet całkiem sporo (większość badanych wybrała przedział 20-25 euro miesięcznie). Gotowość płacenia zadeklarowało 79 procent badanych.

Badania przeprowadzone przez niemiecką firmę  TNS EMNID na zlecenie tygodnika marketingowego "Absatzwirtschaft" wykazały, że niemieccy internauci są gotowi płacić za "kontent" informacyjnych i rozrywkowych serwisów internetowych, i to nawet całkiem sporo (większość badanych wybrała przedział 20-25 euro miesięcznie). Gotowość płacenia zadeklarowało 79 procent badanych.

Dość zaskakującym wynikiem wspomnianych badań jest jednak to, że prawie 93 procent badanych chciałoby płacić w postaci miesięcznego, kwartalnego lub nawet dłuższego abonamentu, natomiast prawie nikt nie chce skorzystać z mikropłatności (typu np. 0,03 euro za jedna przeczytana informację). Jeszcze bardziej zaskakujące jest uzasadnienie takiego wyboru. Prawie wszyscy przeciwnicy mikropłatności uważają, że w ten sposób serwisy miałyby dokładna kontrolę nad tym, co oglądają odwiedzający w sieci, a nikt nie lubi być kontrolowany.

Znacznie mniej, bo zaledwie 49 procent badanych wyraziło chęć płacenia za korzystanie z usług wyszukiwarek internetowych

Reklama

Badania zostały przeprowadzone na próbce 1,000 niemieckich użytkowników internetu, którzy zadeklarowali, ze spędzają w sieci co najmniej godzinę dziennie.

Heise
Dowiedz się więcej na temat: procent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy