Poczta elektroniczna 2001
"Poczta elektroniczna 2001" to badanie użytkowników poczty elektronicznej, przeprowadzone w Szkole Głównej Handlowej. Wykorzystano w nim wyłącznie Internet. Około 600 osób opisało swoje zachowania, potrzeby i problemy związane z pocztą elektroniczną. Na stronie badania opublikowane zostały pełne wyniki oraz interpretacje i analizy.
Celem badania było przedstawienie obrazu polskich użytkowników poczty elektronicznej. Z tego coraz popularniejszego środka komunikacji korzysta kilka milionów Polaków.
Codzienne sprawdzanie poczty deklaruje aż 78% badanych. Większość otrzymuje kilka lub więcej listów dziennie, a wysyła co najmniej kilka tygodniowo. Email zastępuje z powodzeniem takie formy kontaktu jak poczta "tradycyjna" czy faks (z których korzystamy rzadziej niż wcześniej). Nadal jednak cenimy sobie wysoko kontakty osobiste, zatem regularne używanie emaila nie oznacza izolowania się od prawdziwego świata.
Najczęściej korzystamy z dwóch lub trzech kont pocztowych, zwykle darmowych (założonych w portalach, otrzymanych od uczelni lub pracodawcy). 17% badanych posiada też konta komercyjne.
Szybkość działania to najważniejsza cecha poczty elektronicznej, podobnie dostępność w każdym miejscu na świecie, które ma połączenie z Internetem.
Nie lubimy spamu - aż 80% badanych ocenia negatywnie niepożądane listy reklamowe. 16% nie poprzestaje na niezadowoleniu, ale składa czasami skargi do tzw. adresów "abuse". Większość natomiast (56%) akceptuje "marketing wirusowy" czyli listy wysyłane przez znajomych i polecające np. stronę WWW.
Badanie "Poczta elektroniczna 2001" ma charakter niekomercyjny, jego autorem jest Robert Drózd, student SGH. Następna edycja planowana jest w II kwartale roku 2002
Zobacz: http://akson.sgh.waw.pl/poczta/
(Źródło: Web Reporter.pl: http://web.reporter.pl/)