Polacy chętniej wybierają internet w komputerze niż w komórce
Według ankiety sporządzonej przez Operę, większość młodych osób używających Opery Mini chętniej korzysta z internetu w telefonie niż w komputerze. Wyjątek stanowią tylko Polska i Niemcy, gdzie internauci wciąż chętniej sięgają po internet stacjonarny.
W krajach z niskim odsetkiem smartfonów, takich jak Nigeria czy RPA, grupa preferująca korzystanie z internetu w telefonach komórkowych stanowi 90 proc.. Te wyniki to wielkie wyzwanie dla ugruntowanej teorii, wedle której smartfony miałyby stać się głównym kołem zamachowym światowego internetu mobilnego.
Generacja Y w Polsce i na świecie
Najnowszy raport prześwietla zachowania i preferencje młodych (18-27 lat) użytkowników internetu mobilnego w 13 krajach na świecie, w tym w Polsce. Ci młodzi ludzie nazywani są często Pokoleniem Y lub "pokoleniem milenijnym" (Millenial Generation). Korzystanie przez nich z nowoczesnych technologii zmienia utarte schematy i wyznacza trendy przeglądania internetu na całym świecie.
Na pytanie, czy użytkownicy najpopularniejszej na świeci przeglądarki mobilnej przeglądali kiedykolwiek internet w środkach transportu publicznego, aż 86,8 proc. młodych Polaków odpowiedziało twierdząco. Polska na tle innych krajów wypada jednak słabo, jeśli chodzi o mobilne blogowanie. Tylko 22,6 proc. polskich respondentów wykorzystało w tym celu telefon komórkowy.
Aż 73,3 proc. polskich respondentów wykorzystywało internet w komórce do dzielenia się zdjęciami. W tym zestawieniu najlepiej wypadają RPA i Niemcy (odpowiednio 85,6 i 83,7 proc.) Polacy dość niechętnie posługują się SMS-ami, by zaprosić kogoś na randkę. Zrobiło tak tylko 48,8 proc. respondentów. Na tym tle wypadami lepiej tylko od Indii, RPA i USA. Dla porównania SMS-owe umawianie się na randki wypróbowało 84,4 proc. młodych Niemców.
Na pytanie o urządzanie, z którego użytkownicy najczęściej łączą się z internetem, tylko dwie nacje - Polacy i Niemcy - wskazały na komputer lub laptop, reszta - na telefon komórkowy. 56 proc. polskich respondentów przyznaje się do tradycyjnych preferencji desktopowych, a 46 proc. do korzystania głównie z internetu mobilnego. Dla porównania w Wielkiej Brytanii aż 64,8 proc. respondentów chętniej wybiera komórkę do przeglądania sieci.