RMF 24: Oszuści próbują wyłudzić dane klientów PKO BP

Uwaga na fałszywe maile! Tym razem hakerzy podszywają się pod bank PKO BP - alarmujecie nas na Gorącą Linię RMF FM.

Tak wygląda przykładowy fałszywy mail.
Tak wygląda przykładowy fałszywy mail.materiały prasowe

Od kilku dni internauci z Polski dostają maile zatytułowane "Zweryfikuj swój rachunek iPKO" i informujące o zablokowaniu rachunku bankowego. Fałszywe wiadomości wychodzą z adresów pocztowych, które nie znajdują się w domenie banku PKO BP, tylko na kontach darmowych. Wasze podejrzenia powinna też wzbudzić strona, do której odsyła wiadomość - bo nie jest to oficjalna strona banku. Czujność powinna wzbudzić też sama treść maila. Banki nigdy nie wysyłają prośby o podanie poufnych danych drogą elektroniczną.  Na taki podejrzany mail najlepiej nie odpowiadać i nie wchodzić na podaną stronę. Pod żadnym pozorem nie podawajcie swoich danych osobowych, loginu, haseł, numeru telefonu czy danych dotyczących waszej karty płatniczej.  Co zrobić jeżeli jednak daliście się nabrać oszustom? Bank PKO BP zaleca jak najszybszy kontakt telefoniczny z konsultantem pod numerem 801 307 307 (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).  I jeszcze kilka rad ze strony banku dla korzystających z bankowości internetowej. Pamiętajcie, żeby:

1. upewnić się, czy połączenie jest szyfrowane, sprawdzając, czy adres strony w oknie przeglądarki rozpoczyna się od https://

2. upewnić się, czy na pasku u dołu lub u góry ekranu (w zależności od wykorzystywanej przeglądarki) pojawia się ikona z zamkniętą kłódką – obecność kłódki świadczy o tym, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa, a połączenie jest szyfrowane. Po kliknięciu na kłódkę można sprawdzić poprawność oraz aktualność certyfikatu.

RMF24.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas