Rosja będzie potentatem internetowym

Rosja stanie się europejskim potentatem internetowym - najwięcej, bo aż 47 mln europejskich internautów, w 2012 roku mieszkać będzie właśnie w Rosji.

article cover
AFP

Na rosyjskim rynku zarabiać będą przede wszystkim lokalne firmy - podał we wtorek "The New York Times", powołując się na dane analityków ING Bank.

Według analityków ING Bank, w końcu 2006 roki w Rosji będzie ok. 20 mln internautów, a do końca 2012 roku ich liczba wzrośnie o 27 mln.

Rosyjscy internauci w 2012 roku będą przede wszystkim mieszkali w dużych miastach (ponad 2/3) i będą korzystali z dostępu szerokopasmowego do internetu (ponad 60 proc.).

Cały rynek internetowy w Rosji wart jest obecnie 110 mln USD, a w 2012 roku będzie to już 1 mld USD. Wyprzedzą go pod tym względem Niemcy, Wielka Brytania, Szwajcaria, Francja i Włochy, a konkurować z nim będą rynki krajów Beneluxu, Irlandia, Hiszpania i państwa skandynawskie.

Na rynku rosyjskim w 2012 roku, tak jak obecnie, zarabiać będą głównie firmy lokalne. W 2006 roku wśród portali informacyjno-usługowych pierwsze miejsce zajmował rosyjski Yandex (64 proc. użytkowników rosyjskiego internetu używa tego portalu), drugie miejsce zajmował serwis e-mailowy Mail.ru (56 proc.), a trzecie portal Rambler (53 proc.). Najczęściej odwiedzanym w Rosji portalem międzynarodowym jest Google (28 proc.).

Według analityków ING Bank, taka sytuacja na rosyjskim rynku nie zmieni się przynajmniej do 2015 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas