TikTok idzie na wojnę z polityką. Powodem nadchodzące wybory w Stanach
TikTok wprowadza nowe regulacje, ucinające partiom i politykom możliwość zbierania pieniędzy wykorzystując platformę. Wiąże się to z nachodzącymi wyborami w USA.
O nowych regulacjach powiadomił prezydent TikToka ds. globalnych rozwiązań biznesowych, Blake Chandlee. Zmiany te to nie tylko zakaz nawoływania do zbierania pieniędzy przez polityków, partii i inne organizacje polityczne, czy korzystania z funkcji giftów. Teraz każda osoba związana z polityką będzie musiała przejść na TikToku odpowiednią weryfikację.
Koniec wykorzystywania wyborców na TikToku
Jak podaje The Verge, w ciągu następnych kilku tygodni TikTok ma zamiar wprowadzić całkowity zakaz monetyzacji dla kont, które prowadzą politycy i polityczne organizacje. Podstawowo dotyczy to zarówno wyświetlania reklam czy wykorzystywania funkcji platformy, jak i np. dawania napiwków.
Ze względu na charakter politycznych kont, zakaz dotyka także samych treści. Politycy i polityczne organizacje nie będą mogły już tworzyć tiktoków, gdzie nawołują do wpłacania pieniędzy np. na konkretną stronę.
Zmiany te, wraz z obowiązującym zakazem reklamy politycznej, oznaczają, że konta należące do rządów, polityków i partii politycznych w dużej mierze nie będą mogły przekazywać ani otrzymywać pieniędzy za pośrednictwem funkcji monetyzacji TikTok, ani wydawać pieniędzy na promocję swoich treści.
Platforma zastrzega jednak, że rozumie potrzebę zamieszczania niektórych reklam politycznych. Mowa tu o reklamach z programów rządowych, które zapewniają dostęp do podstawowych informacji jak sprawy życia i bezpieczeństwa publicznego.
Co jednak ciekawe, w komunikacie i zapowiedziach TikToka nie ma mowy o zakazie zachęcania do fundowania polityków na kontach prywatnych.
Decyzja na ważne wydarzenie
TikTok wprowadza zmiany ze względu na zbliżające się wybory w Stanach Zjednoczonych. W listopadzie odbywają się tam wybory do Kongresu. Powód wskazuje więc, że zmiana będzie tymczasowa.
Do wyborów pozostało już jednak niewiele czasu. Jeżeli więc TikTok ma zamiar wprowadzić zmiany z rozłożeniem na kilka tygodni, mogą nie dać one żadnego rezultatu.
Ponadto wobec nadchodzących wyborów TikTok planuje zwiększyć swoje działania pod kątem walki z dezinformacją okołowyborczą. Jest to na tyle zrozumiałe, że według najnowszych badań plaga fake newsów jest na TikToku wręcz alarmująca.
Odpowiednie przygotowanie platformy do wyborów jest kluczowe także z powodu jej masowości. Wielu młodszych użytkowników, którzy mogą głosować najwięcej informacji czerpie właśnie z TikToka. A według badań Tufts University w Massachusetts, to właśnie oni mogą mieć wpływ na wynik wyborów w kluczowych stanach jak Pensylwania czy Wisconsin.