Twitter idzie na wojnę z tą jedną grupą użytkowników!

Na Twitterze nie będzie już tolerancji dla reklam zaprzeczających istnieniu globalnego ocieplenia. Władze platformy mają już dość i podejmą stanowcze kroki w kierunku blokowania takich treści.

Twitter zablokuje reklamy niezgodne z konsensusem naukowym, dotyczącym zmian klimatycznych
Twitter zablokuje reklamy niezgodne z konsensusem naukowym, dotyczącym zmian klimatycznych123RF/PICSEL

W mediach społecznościowych niejednokrotnie można natknąć się na treści produkowane przez samozwańczych klimatologów na temat zmian klimatycznych. Oczywiście zaprzeczają oni istnieniu jakiegokolwiek ocieplenia klimatu lub umniejszają rolę ludzkości w tym zjawisku. W rzeczywistości konsensus naukowy w tym temacie jest przytłaczający. Wszystkie liczące się organizacje badawcze zajmujące się analizą i badaniem klimatu zgodnie uznają, że globalne ocieplenie jest faktem, a jego przyczyną jest działalność człowieka. To stwierdzenie popiera aż 97 proc. klimatologów.

Mimo tak przytłaczających danych, nadal znajdują się osoby i instytucje, które sceptycznie podchodzą do tematyki globalnego ocieplenia. Twitter w swoich przyszłych działaniach zwróci większą uwagę na to, jakie w serwisie ukazują się reklamy. Wśród nich ma już zabraknąć takich, które są sprzeczne z aktualnym, naukowym konsensusem.

Uważamy, że negowanie zmian klimatu nie powinno być monetyzowane na Twitterze, a nieprawdziwe reklamy nie powinny odwracać uwagi od ważnych rozmów na temat kryzysu klimatycznego
pojawił się wpis na blogu Twittera.

Jak w takim razie moderatorzy Twittera będą oceniać, które treści związane ze zmianami klimatycznymi będą mogły pojawiać się w serwisie, a które nie? Decyzje w tej sprawie będą podejmowane na podstawie "autorytatywnych źródeł". Wśród tych znajduje się Międzyrządowy Panel ONZ ds. Zmian Klimatu (IPCC).

Instytucja IPCC w ostatnich miesiącach opublikowała szereg alarmujących raportów w sprawie zmian klimatycznych. Naukowcy opisują w nich, co należy zrobić, aby dostosować się do już zachodzących zmian, a także jak uniknąć jeszcze poważniejszych konsekwencji w przyszłości, takich jak coraz częstsze klęski żywiołowe.

W poście na blogu Twittera możemy przeczytać o tym, że firma w najbliższym czasie planuje udostępnić więcej szczegółów dotyczących "dodania wiarygodnego, autorytatywnego kontekstu"  do swojej platformy. Firma wskazuje, że wprowadzenie takiego rozwiązania jest podyktowane coraz częstszymi rozmowami na temat zmian klimatycznych.

Niezwykła szwedzka tradycja. Specjalny śpiew… dla pasterzy bydłaAFP
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas