WiFi i multimedia dla pasażerów PKP Intercity od T-Mobile

Jeszcze w tym roku pierwsi klienci PKP Intercity będą mieli dostęp do WiFi, filmów i gier. Usługa świadczona przez T-Mobile będzie dostępna na najbardziej popularnych trasach krajowych oraz międzynarodowych. Zastosowana technologia i skala projektu wyznaczają nowy standard na rynku przewozów pasażerskich.

Kontrakt podpisany 23 stycznia przez narodowego przewoźnika kolejowego i T-Mobile zapewni pasażerom PKP Intercity dostęp do WiFi, 40 filmów, 15 seriali, 10 bajek oraz gier na pokładzie pociągów Intercity. Co miesiąc 10 proc. treści multimedialnych będzie się zmieniać.

- Model, w jakim realizowana będzie usługa, wyznacza standardy dla rynków światowych. Postawiliśmy na najwyższą jakość dostarczanego produktu. - Dzięki temu nasi pasażerowie jako pierwsi otrzymają pakiet: szybki Internet, wideo na życzenie, dostęp do seriali, filmów, bajek, gier poprzez laptopy, tablety czy smartfony - podkreśla  Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity SA.

Reklama

W pierwszych 30 wagonach dostęp do WiFi zostanie zapewniony w ciągu 90 dni od rozpoczęcia instalacji. W sumie T-Mobile umożliwi dostęp do usług w 300 wagonach, które znajdą się w pociągach kursujących po najbardziej popularnych krajowych i międzynarodowych trasach m. in. na osi: Trójmiasto - Warszawa - Kraków/ Katowice, Szczecin - Poznań - Warszawa, Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała oraz Warszawa - Wiedeń - Villach, Warszawa - Praga, Warszawa - Berlin, czy Warszawa - Kolonia - Amsterdam.

Nigdy wcześniej w tej części Europy nie realizowano tak dużego, wzorowanego na najlepszych światowych przykładach projektu. Wszystkie wagony zostaną wyposażone w modemy, anteny zewnętrzne i wewnętrzne. Całość wyposażenia wraz z montażem zostanie dostarczona przez partnera T-Mobile, firmę Nomad Digital. 

- Jako jedyni podjęliśmy się zapewnienia transmisji danych na trasach kolejowych prowadzących przez cały kraj. Mamy odpowiednią sieć i możliwości, aby zrealizować ten projekt na najwyższym poziomie. To dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników, szczególnie, że przynajmniej w pierwszym okresie WiFi będzie darmowe dla wszystkich, niezależnie od sieci, w której mają wykupione usługi - powiedział Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska.    

      

W postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie negocjacji wzięło udział pięć podmiotów. Ostatecznie ofertę złożyło jedynie T-Mobile. Podczas oceny komisja przetargowa kierowała się w: 40 proc. parametrami oferowanego rozwiązania (parametry usługi, zakres zaproponowanych treści), 25 proc. ceną ofertową brutto (wartością udostępnianej Wykonawcy powierzchni reklamowej), 20 proc. wysokością opłat pobieranych od użytkowników, 15 proc. terminem uruchomienia usługi.

- Postawiliśmy na partnerski model współpracy. Każdy robi to, w czym się specjalizuje. PKP Intercity odpowiada za przewóz pasażerów, T-Mobile za WiFi i treści multimedialne na pokładzie pociągu. Dzięki temu obie strony osiągną planowane efekty, a pasażerowie zyskają podwójnie - wyjaśnia Marcin Celejewski.

Na wprowadzeniu usługi zyskają również pracownicy drużyn konduktorskich PKP Intercity otrzymując dostęp do bezprzewodowego, bezpiecznego Internetu za pośrednictwem sieci VPN.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: PKP Intercity | T-Mobile
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy