Reklama

WiFi i multimedia dla pasażerów PKP Intercity od T-Mobile

Jeszcze w tym roku pierwsi klienci PKP Intercity będą mieli dostęp do WiFi, filmów i gier. Usługa świadczona przez T-Mobile będzie dostępna na najbardziej popularnych trasach krajowych oraz międzynarodowych. Zastosowana technologia i skala projektu wyznaczają nowy standard na rynku przewozów pasażerskich.

Kontrakt podpisany 23 stycznia przez narodowego przewoźnika kolejowego i T-Mobile zapewni pasażerom PKP Intercity dostęp do WiFi, 40 filmów, 15 seriali, 10 bajek oraz gier na pokładzie pociągów Intercity. Co miesiąc 10 proc. treści multimedialnych będzie się zmieniać.

- Model, w jakim realizowana będzie usługa, wyznacza standardy dla rynków światowych. Postawiliśmy na najwyższą jakość dostarczanego produktu. - Dzięki temu nasi pasażerowie jako pierwsi otrzymają pakiet: szybki Internet, wideo na życzenie, dostęp do seriali, filmów, bajek, gier poprzez laptopy, tablety czy smartfony - podkreśla  Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity SA.

Reklama

W pierwszych 30 wagonach dostęp do WiFi zostanie zapewniony w ciągu 90 dni od rozpoczęcia instalacji. W sumie T-Mobile umożliwi dostęp do usług w 300 wagonach, które znajdą się w pociągach kursujących po najbardziej popularnych krajowych i międzynarodowych trasach m. in. na osi: Trójmiasto - Warszawa - Kraków/ Katowice, Szczecin - Poznań - Warszawa, Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała oraz Warszawa - Wiedeń - Villach, Warszawa - Praga, Warszawa - Berlin, czy Warszawa - Kolonia - Amsterdam.

Nigdy wcześniej w tej części Europy nie realizowano tak dużego, wzorowanego na najlepszych światowych przykładach projektu. Wszystkie wagony zostaną wyposażone w modemy, anteny zewnętrzne i wewnętrzne. Całość wyposażenia wraz z montażem zostanie dostarczona przez partnera T-Mobile, firmę Nomad Digital. 

- Jako jedyni podjęliśmy się zapewnienia transmisji danych na trasach kolejowych prowadzących przez cały kraj. Mamy odpowiednią sieć i możliwości, aby zrealizować ten projekt na najwyższym poziomie. To dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników, szczególnie, że przynajmniej w pierwszym okresie WiFi będzie darmowe dla wszystkich, niezależnie od sieci, w której mają wykupione usługi - powiedział Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska.    

      

W postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie negocjacji wzięło udział pięć podmiotów. Ostatecznie ofertę złożyło jedynie T-Mobile. Podczas oceny komisja przetargowa kierowała się w: 40 proc. parametrami oferowanego rozwiązania (parametry usługi, zakres zaproponowanych treści), 25 proc. ceną ofertową brutto (wartością udostępnianej Wykonawcy powierzchni reklamowej), 20 proc. wysokością opłat pobieranych od użytkowników, 15 proc. terminem uruchomienia usługi.

- Postawiliśmy na partnerski model współpracy. Każdy robi to, w czym się specjalizuje. PKP Intercity odpowiada za przewóz pasażerów, T-Mobile za WiFi i treści multimedialne na pokładzie pociągu. Dzięki temu obie strony osiągną planowane efekty, a pasażerowie zyskają podwójnie - wyjaśnia Marcin Celejewski.

Na wprowadzeniu usługi zyskają również pracownicy drużyn konduktorskich PKP Intercity otrzymując dostęp do bezprzewodowego, bezpiecznego Internetu za pośrednictwem sieci VPN.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne