Korzystasz z Facebooka lub Instagrama? Zobaczysz mniej reklam

Ekran logowania do Facebooka na smartfonie trzymanym w lewej ręce, w tle filiżanka kawy, druga osoba trzymająca telefon, kawiarniane otoczenie.
Facebook i Instagram wyświetlą w UE mniej reklam. Meta ogłasza zmiany.123 rf123RF/PICSEL

Facebook i Instagram mają żądać w UE mniej danych

Meta da użytkownikom realny wybór między wyrażeniem zgody na udostępnianie wszystkich swoich danych i oglądaniem w pełni spersonalizowanych reklam a udostępnieniem mniejszej ilości danych osobowych w zamian za korzystanie z bardziej ograniczonych, spersonalizowanych reklam
 wyjaśnia Komisja Europejska.

Kiedy Meta ograniczy reklamy spersonalizowane?

Spersonalizowane reklamy mają kluczowe znaczenie dla europejskiej gospodarki — w zeszłym roku reklamy Meta były powiązane z działalnością gospodarczą o wartości 213 miliardów euro i wspierały 1,44 miliona miejsc pracy w całej UE
komentuje ruch KE rzecznik firmy Meta.

KE ukarała firmę Meta grzywną wysokości 200 mln euro

Zobacz również:

Rewolucyjny implant. Przywraca zdolność czytania niewidomym© 2025 Associated Press
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Zapisz się na geekweekowy newsletter i łap najświeższe newsy ze świata tech, lifehacki, porady i ciekawostki.