Płatny Facebook stał się faktem. Poznaliśmy cenę dla Polaków

Dawid Szafraniak

Dawid Szafraniak

Aktualizacja

To już pewne - płatny Facebook i Instagram staną się faktem. Firma Meta ogłosiła plany dla swoich platform, w tym również wprowadzenie płatnych pakietów. Ogłoszono, że nadal dostępne będą wersje darmowe, jednak część funkcji będzie wymagać płacenia. Poznaliśmy też stawki dla Europy, w tym i Polski.

Płatny Facebook stał się faktem.
Płatny Facebook stał się faktem.AA/ABACA / Abaca Press / ForumAgencja FORUM

Płatny Facebook i Instagram wchodzi w życie

Już niedługo firma Meta wprowadzi możliwość płatnego korzystania z Facebooka i Instagrama. Użytkownicy tych dwóch platform społecznościowych będą mogli korzystać z serwisów za opłatą, co oczywiście będzie wiązać się z dodatkowymi korzyściami. Chodzi o reklamy, a dokładniej możliwość ich usunięcia.

Płatny Facebook i Instagram to nic innego, jak serwisy społecznościowe pozbawione reklam. Dzięki opłacie ich użytkownicy będą mogli korzystać z serwisów bez konieczności oglądania sponsorowanych treści i banerów reklamowych. Nadal będą jednak dostępne wersje bezpłatne tak, jak do tej pory. W tym wypadku musimy jednak liczyć się z reklamami.

Opłaty za Facebooka i Instagrama w Europie

Poznaliśmy również cenę ustanowioną przez Meta. Użytkownicy Facebooka i Instagrama za brak reklam zapłacą 9,99 euro w wersji na przeglądarki komputerowe. Więcej za Facebooka i Instagram trzeba będzie zapłacić na platformach mobilnych. Koszt abonamentu dla użytkowników smartfonów to 12,99 euro.

Usługa firmy Meta będzie dostępna zarówno dla mieszkańców Unii Europejskiej (w tym Polski), jak i Szwajcarii oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Od kiedy będzie płatny Facebook i Instagram?

Jak podała firma Meta, płatne usługi na Facebooku i Instagramie wejdą w życie od listopada. Co ważne, początkowo w ramach opłaty użytkownik będzie posiadać swój pakiet na wszystkich kontach wymienionych w centrum użytkownika.

Od 1 marca 2024 roku każde dodatkowe konto będzie wymagało uiszczenia dodatkowej opłaty. Ta wyniesie 6 euro (w przypadku wersji na przeglądarki) i 12 euro w przypadku aplikacji mobilnych.

Warto pamiętać, że korzystanie z Facebooka i Instagrama nadal będzie darmowe. Użytkownik będzie mógł opcjonalnie uiścić opłatę, aby używać platform w wersji bez reklam. To odpowiedź Mety na nowe regulacje unijne, w myśl których firmy technologiczne mają umożliwiać użytkownikom niewyrażanie zgody na zbieranie przez nich danych. W ten sposób firma udostępnia taką opcję, choć wiąże się ona z dopłatą.

W ten sposób korporacja odpowiedzialna za platformy Facebook i Instagram może wypełnić zobowiązania wymagane od firm działających na terenie Unii Europejskiej, jednocześnie nie pozbawiając się źródła przychodu. Tym są niewątpliwie reklamy, dzięki którym serwis zarabia na każdym z posiadaczy kont.

Z faweli na deski teatru. Historia 19-latka inspirujeAFP
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas