Yahoo chce konkurować z YouTubem

Wszystko wskazuje jednak na to, że już niedługo na internetowej mapie pojawi się nowy konkurent serwisu YouTube. Yahoo ma poważne ambicje związane z rynkiem wideo.

Yahoo! szykuje konkurencję dla YouTube'a - lepiej późno niż wcale?
Yahoo! szykuje konkurencję dla YouTube'a - lepiej późno niż wcale?AFP

Większość funkcji serwisu Yahoo będzie się pokrywać z tym, co aktualnie znamy z YouTube’a. Amerykańska firma chce do siebie przyciągnąć twórców treści, którzy nie są zadowoleni ze współpracy z Google. Przejawi się to między innymi większymi stawkami za wyświetlane reklamy. Podobnie jak YouTube, Yahoo umożliwi założenie własnego kanału. Użytkownicy będą także mogli wklejać odtwarzacz na swoje strony internetowe. Ponadto ci, którzy wejdą w układ z Yahoo, będą promowani na stronie głównej oraz na serwisach należących do tej firmy (m.in. Tumblr). Co najważniejsze, zainteresowane osoby nie będą musiały podpisywać umowy lojalnościowej. Oznacza to, że wybrany użytkownik będzie mógł jednocześnie prowadził kanał na YouTube, a także na Yahoo. Serwis ma ruszyć w okresie letnim. Już teraz rysuje się jako ciekawa alternatywa dla YouTube’a, na którego coraz więcej użytkowników zaczyna narzekać. Czy projekt okaże się sukcesem? Przekonamy się w nadchodzących miesiącach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas