YouTube i Facebook biorą się za antyszczepionkowców

YouTube i Facebook zaczęły rozprawiać się z dezinformacją na temat COVID-19 na szeroką skalę. Tym razem sprawa dotyczy domniemanych szczepionek na chorobę.

ób
ób123RF/PICSEL

Działania największych firm zajmujących się mediami społecznościowymi wchodzą na nowy poziom. YouTube oraz Facebook zaczęły przeciwdziałać dezinformacji związanej z koronawirusem. W e-mailu wysłanym do dziennikarzy, YouTube zapowiedział, iż rozszerza swoje zasady dotyczące dezinformacji medycznej COVID-19. Portal w szczególności skupi się na fałszywych informacjach dotyczących szczepionek na koronawirusa. Według YouTube, od lutego 2020 roku firma usunęła ponad 200 tys. filmów promujących niebezpieczne informacje dotyczące koronawirusa.

Facebook także ogłosił nową politykę serwisu, która zakłada zakaz udostępniania reklam ze szczepionkami. W ten sposób platforma chce dotrzeć do szerszego grona osób ze sprawdzonymi informacjami naukowymi, zamiast podstępną dezinformacją. Oprócz nowej polityki reklamowej, Facebook będzie także aktywnie promować szczepienia poprzez publiczną kampanię informacyjną. Firma skieruje także użytkowników na właściwe strony, na których będą mogli dowiedzieć się oni więcej o samych szczepieniach.

Zmiany wchodzą w życie na bieżąco, a oba serwisy ciągle aktualizują swoje algorytmy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas