135 mln dla Prokomu od ZUS

W dniu 20 października 2004 roku Prokom Software SA zawarł z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych umowę o usługę administrowania i eksploatowania Kompleksowego Systemu Informatycznego (KSI) ZUS. Umowa będzie wykonywana do końca 2005 r. Celem umowy jest kontynuacja usług świadczonych przez Prokom Software SA w ramach poprzednich umów. Całkowita wartość netto kontraktu wynosi 134,8 mln PLN.

W dniu 20 października 2004 roku Prokom Software SA zawarł z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych umowę o usługę administrowania i eksploatowania Kompleksowego Systemu Informatycznego (KSI) ZUS. Umowa będzie wykonywana do końca 2005 r. Celem umowy jest kontynuacja usług świadczonych przez Prokom Software SA w ramach poprzednich umów. Całkowita wartość netto kontraktu wynosi 134,8 mln PLN.

Oznacza to, że miesięczny koszt usług realizowanych przez Prokom w ramach zawartej umowy, w przeliczeniu na jedno z 20 milionów indywidualnych kont ubezpieczonych, wynosi 48 groszy.

Obecnie eksploatowany KSI obejmuje oprócz centralnego komputera klasy Mainframe, ponad 500 serwerów, ok. 16 tysięcy stacji roboczych zlokalizowanych w dwóch ośrodkach centralnych i 64 jednostkach terenowych ZUS. Korzysta z nich na co dzień ponad 20 tysięcy użytkowników KSI. Zakres użytkowania i eksploatowania systemu KSI zwiększa się w miarę wprowadzania nowych modułów oprogramowania, niezbędnych również ze względu na zmiany legislacyjne. Powoduje to zwiększenie poziomu złożoności procesów administrowania systemem i wymaga zaangażowania najwyższej klasy specjalistów Prokomu posiadających zarówno ogromne doświadczenie we wdrażaniu KSI, jak i odpowiednią wiedzę o zakresie wykorzystywania stosowanych w KSI rozwiązań technologicznych. Usługi świadczone przez specjalistów Prokomu wykonywane będą w trybie ciągłym (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu).

Reklama

Umowa przewiduje dalsze sukcesywne przejmowanie zadań administrowania i eksploatowania KSI przez ZUS. Dotychczas ZUS przejął wszystkie czynności w zakresie bieżącej administracji i eksploatacji KSI w Terenowych Jednostkach Organizacyjnych oraz częściowo w Centralnym Ośrodku Obliczeniowym. W kompetencjach Prokom Software SA pozostały najtrudniejsze zadania, wymagające zaangażowania najwyższej klasy specjalistów. Wsparcie specjalistów Prokomu niezbędne jest w obszarach m.in. administrowania wykorzystywanymi technologiami, bieżącego nadzorowania funkcjonowania wysoce złożonych instalacji komputerowych (np. Mainframe i System Dwustronnej Wymiany Informacji), obsługi sytuacji nietypowych i awaryjnych, a także specjalistycznego wsparcia pracowników ZUS w administrowaniu zasobami KSI w Centralnym Ośrodku Obliczeniowym i Terenowych Jednostkach Organizacyjnych.

W związku z postępującą rozbudową systemu KSI ZUS oraz oddawaniem do eksploatacji kolejnych elementów systemu, złożoność prac związanych z administrowaniem i eksploatowaniem KSI ZUS w okresie objętym powyższą umową, będzie większa niż prac realizowanych w ramach umowy poprzedniej.

KSI ZUS stanowi największy w kraju system informatyczny, zarówno pod względem skali gromadzonych informacji, jak i liczby korzystających z niego użytkowników. KSI ZUS jest jednocześnie jednym ze strategicznych dla naszego kraju systemów informatycznych. Działający w ramach KSI ZUS, System Ewidencjonowania Kont i Funduszy (SEKiF), odpowiada za księgowanie dokumentów, rozliczanie składek oraz obsługę dokumentów korygujących. Rozlicza on ponad 100 miliardów złotych rocznie na kontach 20 milionów ubezpieczonych i 2 milionów płatników. Każdego miesiąca wykonuje ponad 40 miliardów obliczeń, w tym ponad 100 milionów operacji księgowych. Dla porównania - żadna z polskich instytucji finansowych nie dokonuje rozliczeń na kontach indywidualnych w takiej skali i przy takim stopniu skomplikowania. Funkcjonujący w ramach KSI ZUS centralny ośrodek przetwarzania danych to jedna z największych instalacji komputerów klasy mainframe na świecie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Prokom Software SA | ZUS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy