Apple najbardziej wartościową marką na świecie

Apple odebrało Google miano najcenniejszej marki na świecie. Przez ostatnie cztery lata wyszukiwarkowy gigant przewodził rankingowi BrandZ.

Wartość marki koncernu Jobsa wynosi obecnie ponad 153 miliardy dolarów
Wartość marki koncernu Jobsa wynosi obecnie ponad 153 miliardy dolarówAFP

Z najnowszego rankingu, przygotowywanego przez agencję Milward Brown, wynika, że wartość marki koncernu Jobsa wynosi obecnie ponad 153 miliardy dolarów, czyli niemal połowę z 320 miliardów dol. rynkowej kapitalizacji całej firmy.

W porównaniu z BrandZ 2010 wartość marki Apple zwiększyła się o 84 proc. W tym samym czasie wartość marki Google spadła o 2 proc. do poziomu niemal 111,5 miliarda dol. W pierwszej piątce zestawienia 100 najbardziej wartościowych znaków firmowych znajdziemy też IBM-a (wartość, niemal 101 miliardów dol., wzrost o 17 proc.), McDonald's (81 miliardów, wzrost o 23 proc.) oraz Microsoft (wartość 78,2 mld dol., wzrost o 2 proc.).

Absolutnym rekordzistą, jeśli chodzi o wzrost wartości w ciągu roku jest Facebook. Wartość tej marki zwiększyła się o 246 proc. i wynosi obecnie 19,102 miliardów dol. Duży wzrost (o 141 proc.) zanotowało też Baidu (obecna wartość 22,555 mld dol.). W tegorocznym zestawieniu znalazło się 19 firm z rynków wschodzących. W ubiegłym roku było ich 13. Ogólna wartość wszystkich 100 marek wynosi obecnie 2,4 biliona dolarów.

Mariusz Błoński

kopalniawiedzy.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas