Internet Explorer poniżej 60 proc.
Rynkowe udziały Internet Explorera spadły poniżej 60 proc. Z danych Net Applications wynika, że w kwietniu do przeglądarki Microsoftu należało 59,95 proc. rynku.
Od wprowadzenia do Windows ekranu wyboru przeglądarki minęły dwa miesiące. W tym czasie udziały IE zmniejszyły się z 61,58 do 59,95 proc. rynku. Firefox zwiększył swoje posiadanie z 24,23 do 24,59 proc. Udziały Chrome wzrosły z 5,61 do 6,73, a Opery spadły z 2,35 do 2,30 procenta. Wzrost (z 4,45 do 4,72 proc.) zanotowała Safari.
Ani spadek udziałów Internet Explorera, ani wzrosty czy spadki jego konkurencji nie odbiegają od tego, co mogliśmy obserwować przed pojawieniem się okna wyboru. Wszystko wskazuje więc na to, że nie spełnia ono nadziei, jakie pokładali w nim zwolennicy takiego sposobu wpływania na wybory konsumentów.