Internet poprawia oceny!
Dzieci, którym rodzice nie pozwalają na zbyt długie surfowanie w Sieci, mają nowy argument na uzasadnienie swojej namiętności do Internetu. Przeprowadzone kosztem 1,5 mln USD badania Uniwersytetu Stanowego Michigan wykazały, że uczniowie spędzający więcej czasu online mają lepsze wyniki w nauce.
"O wszystkim, co chcesz zrobić w Internecie, musisz przeczytać - nawet jeśli planujesz ściągnąć muzykę" - mówi dr Jackson. "(Dzieci) bawiły się i przy okazji uczyły, tak jak dzieje się z większością podstawowych umiejętności które nabywamy w pierwszych latach życia".
Dzieci biorące udział w projekcie dość szybko zaczęły wyróżniać się na tle swoich kolegów nie posiadających dostępu do Internetu. Równocześnie nie potwierdziły się stereotypy o antyspołecznym oddziaływaniu Internetu. Badacze nie zauważyli wpływu korzystania z Sieci na kontakty z rówieśnikami czy rodziną - u małych Internautów nie były one wcale słabsze, niż w wypadku innych dzieci. Nie wolno jednak zapominać o mniej optymistycznych wnioskach z raportu "HomeNetToo": dzieci, które ze względów ekonomicznych nie posiadają w domu dostępu do Internetu, mają znacznie gorszy start życiowy niż ich "okablowani" użytkownicy.
(4D)