Świat kupuje smartfony i tablety, a Polak wciąż robi wszystko na laptopie
Z raportu firmy Ericsson wynika, że w przeciwieństwie do mieszkańców innych krajów Polacy jeszcze nie przekonali się do smartfonów i tabletów. Jesteśmy krajem “laptopocentrycznym” – na laptopach gramy, sprawdzamy maile, robimy zakupy przez Internet.
Polska to jedyny kraj na świecie, którego mieszkańcy wszystko w sieci najchętniej robią na laptopach - niezależnie od tego, czy chodzi o odebranie maila, granie czy na przykład zakupy online. Jak mówi Urban Nyblom z Ericsson ConsumerLab, jesteśmy prawdziwym ewenementem:
"Z badań, które przeprowadziliśmy dwa lata temu, jasno wynikało, że laptop nie jest urządzeniem mobilnym. W użyciu jest to de facto komputer stacjonarny. Dziś widzimy, że laptopy są w centrum internetowego życia Polaków. W krajach rozwijających się funkcję tę spełniają telefony komórkowe. Kraje rozwinięte stopniowo przechodzą z rozwiniętej stacjonarności w stronę mobilności. Polska jest jedynym krajem w naszym badaniu, który był całkowicie “laptopocentryczny".
Co więcej, Polacy dalej chcą kupować laptopy - aż 24 proc. deklaruje zamiar nabycia kolejnego urządzenia tego typu.
Smartfony (wg Ericssona) ma na razie tylko 33 proc. Polaków, co oznacza, że przegrywamy na tym polu nawet z Chińczykami (46 proc.). Nie jest jednak tak, że nie chcemy mieć smartfonów. Ericsson przewiduje, że już za rok urządzenia te będzie posiadało 51 proc. Polaków.
Powyższe dane nie oznaczają, że w naszym kraju nie zaczyna się "boom" na tablety i smartfony. Już teraz kupujemy bardzo dużo urządzeń mobilnych.
Marta Wawrzyn
gadżetomania.pl