W 2011 - czy tablety sprzedadzą się w Polsce?

W 2011 roku liczba sprzedanych tabletów wzrośnie z 16 milionów do 50 milionów sztuk - wynika z analiz firmy Canalys. A jak będzie to wyglądało w Polsce.

Mówimy tutaj o segmencie konsumenckim, czyli tym, do którego należymy my. Według Canalys największą różnicę w liczbie sprzedanych tabletów zauważymy jednak na rynku biznesowym - zwiększy się ona z zaledwie 20 tysięcy do 1 miliona. Daje to gigantyczny wzrost o 5397 proc. Jednocześnie ze wzrostem sprzedaży tabletów, spadnie sprzedaż netbooków, o 13 proc. W 2011 sprzeda się tylko 34 miliony tych urządzeń.

Co może być przyczyną tak gwałtownie rosnącej popularności tabletów? Apple. Canalys szacuje, że udział w rynku Nadgryzionego Jabłuszka wzrośnie aż do 75 proc., co, w świetle przewidywanych 50 milionów sprzedanych tabletów, pozwoli innym producentom na sprzedaż zaledwie 10 milionów urządzeń. Czyżby iPad 3 miał być tak wielkim sukcesem, że przyniósłby firmie całkowity monopol na tablety?

A jak wygląda sytuacja w Polsce?

Eksperci szacują, że w naszym kraju w 2011 roku zostanie sprzedanych 100 tysięcy tabletów. To dość niewiele, ale nie można zapominać, że u nas głównym czynnikiem, który brany jest pod uwagę podczas kupna tabletu jest cena. A ta, w przypadku znakomitej większości urządzeń, nie jest niska i przeciętny Kowalski często nie może sobie pozwolić na luksus posiadania tabletu.

Reklama

- W ubiegłym roku sprzedano w Polsce 3,3 mln komputerów, o pół miliona więcej niż rok wcześniej. Prognozy na ten rok są również optymistyczne. Oznacza to, że sprzedaż tabletów nadal stanowić będzie jedynie znikomą część całego rynku IT w naszym kraju - mówi Krzysztof Seweryn, prezes zarządu InwazjaPC.

Jarosław Sroka

Źródło informacji

tabletowo.pl
Dowiedz się więcej na temat: 50+
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy