W 2011 - czy tablety sprzedadzą się w Polsce?
W 2011 roku liczba sprzedanych tabletów wzrośnie z 16 milionów do 50 milionów sztuk - wynika z analiz firmy Canalys. A jak będzie to wyglądało w Polsce.
Co może być przyczyną tak gwałtownie rosnącej popularności tabletów? Apple. Canalys szacuje, że udział w rynku Nadgryzionego Jabłuszka wzrośnie aż do 75 proc., co, w świetle przewidywanych 50 milionów sprzedanych tabletów, pozwoli innym producentom na sprzedaż zaledwie 10 milionów urządzeń. Czyżby iPad 3 miał być tak wielkim sukcesem, że przyniósłby firmie całkowity monopol na tablety?
A jak wygląda sytuacja w Polsce?
Eksperci szacują, że w naszym kraju w 2011 roku zostanie sprzedanych 100 tysięcy tabletów. To dość niewiele, ale nie można zapominać, że u nas głównym czynnikiem, który brany jest pod uwagę podczas kupna tabletu jest cena. A ta, w przypadku znakomitej większości urządzeń, nie jest niska i przeciętny Kowalski często nie może sobie pozwolić na luksus posiadania tabletu.
- W ubiegłym roku sprzedano w Polsce 3,3 mln komputerów, o pół miliona więcej niż rok wcześniej. Prognozy na ten rok są również optymistyczne. Oznacza to, że sprzedaż tabletów nadal stanowić będzie jedynie znikomą część całego rynku IT w naszym kraju - mówi Krzysztof Seweryn, prezes zarządu InwazjaPC.
Jarosław Sroka