Więcej na akcesoria, niż na komputer

Mimo że spowodowany w ubiegłym roku przez kryzys gospodarczy dołek w wynikach globalnej sprzedaży komputerów wydaje się już zażegnany, analitycy rynku jak np. IDC są ostrożni w prognozach oczekiwanych wzrostów sprzedaży.

Komputery co prawda może nie trafią na złom, ale furorę robią akcesoria
Komputery co prawda może nie trafią na złom, ale furorę robią akcesoriaAFP

Konsumenci prywatni inwestują przy tym większość pieniędzy w oprogramowanie zabezpieczające, a także w podzespoły zwiększające wydajność maszyn - przede wszystkim na pamięć RAM, dyski twarde i szybsze karty graficzne. Oprócz tego chętnie kupują programy i akcesoria do przetwarzania mediów cyfrowych.

Do końca bieżącego roku nabywcy w Stanach Zjednoczonych przeznaczą 28 miliardów dolarów na peryferia i akcesoria do komputerów - oceniają specjaliści z IDC. Nakłady pieniężne przeznaczone na akcesoria rosną także w przedsiębiorstwach. Już w 2009 roku w USA mniejsze firmy liczące maksymalnie 100 pracowników wysupłały na ten cel około 2,7 miliarda dolarów - co według IDC odpowiada jednej czwartej ich całego budżetu na wydatki komputerowe.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas