Wsparcie techniczne w USA - Apple najlepszy

Kto proponuje najlepsze wsparcie techniczne w dziedzinie komputerów w Stanach Zjednoczonych? Stowarzyszenie konsumentów Consumer Reports przeprowadziło ankietę i przepytało 7000 użytkowników PC i laptopów. Rezultaty, podane przez stronę Slashgear.com, pokazują znaczne różnice.

Według klientów Apple, firma Steve'a Jobsa ma najlepszy serwis. To prawda?
Według klientów Apple, firma Steve'a Jobsa ma najlepszy serwis. To prawda?AFP

Użytkownicy Apple wydają się najbardziej zadowoleni, ponieważ firma otrzymała średnią ocenę 87/100 dla PC i 86/100 dla laptopów.

Zadowolenie jest maksymalne dla jakości wysłuchania o problemach, rozwiązywania ich oraz kompetencji ekip. Ponadto kalifornijski producent poprawił swoje osiągi sprzed roku, ponieważ poprzednie badanie pokazywało średnią dla PC 81/100 i 84/100 dla laptopów. Rezultaty pokazują, że jest jeszcze co naprawiać. W dziedzinie laptopów Lenovo zajmuje drugie miejsce ze wskaźnikiem zadowolenia 63/100 (61 podczas poprzedniego badania), badani ocenili rozwiązywanie problemów na ocenę średnią.

Toshiba zajmuje trzecie miejsce z średnią 60 proc., za nim następuje Dell, który osiągnął słabą średnią 56 proc. (stracił cztery punkty od ostatniego badania). HP na próżno jest liderem w dziedzinie laptopów, jego wsparcie techniczne osiąga 53 proc.. Acer zamyka peleton z bardzo słabym wskaźnikiem zadowolenia, 39/100 (źle oceniono rozwiązywanie problemów). Średni rezultat, który można tłumaczyć przez wsparcie techniczne, które jest zbyt mało rozbudowane w porównaniu ze wskaźnikiem wzrostu producenta, który dzisiaj jest na trzecim miejscu na światowym rynku.

W kategorii PC Dell znajduje się na drugim miejscu za Apple, ale ze średnią tylko 55/100, czyli 32 punkty mniej niż firma z jabłkiem! HP ma brązowy medal z wynikiem 53/100 (50 w ubiegłym roku) i Acer znowu na końcu z bardzo słabym 39/100.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas