Porównanie gwarancji na notebooki

Niestety, żaden sprzęt niezniszczalny nie jest i czasem się psuje. A wtedy, cóż, musimy się liczyć ze straconym czasem i straconymi pieniędzmi. Tych przykrych skutków można jednak uniknąć. Jak? Po prostu korzystając z gwarancji. Postanowiliśmy sprawdzić, co w tej dziedzinie oferują najwięksi gracze na naszym rynku.

Szklanka wody na notebooka i mamy spory problem. Gwarancja raczej tutaj nie pomoże...
Szklanka wody na notebooka i mamy spory problem. Gwarancja raczej tutaj nie pomoże...AFP

Podstawowe dane prezentujemy w tabeli, zaś poniżej szczegóły gwarancji oferowanych przez poszczególnych producentów. Przed zakupem warto poświęcić trochę czasu i dokładnie zapoznać się z warunkami gwarancji, a zwłaszcza z czasem trwania naprawy. Niektórzy producenci w ogóle nie zobowiązują się do wykonania naprawy w określonym czasie! Co ważne jest to zgodne z przepisami obowiązującymi w UE.

Tabala porównująca gwarancje oferowane przez producentów notebooków w Polsce
Komputer w Firmie

* door-to-door - odbiór i dostawa przez kuriera,

* on-site - w miejscu wskazanym przez klienta,

* NBD - next business day czyli naprawa w następnym dniu roboczym.

Naprawa w bliżej nie określonym czasie w przypadku "urządzenia pierwszej potrzeby" jakim jest notebook zwłaszcza dla właściciela firmy jest wyjątkowo niekorzystna.

Strona 2. materiału - notebooki HP, Toshiba

Strona 3. materiału - notebooki Asus, IBM/Lenovo

Strona 4. materiału - notebooki Acer, Samsung i Sony

DELL

Jak długo?

Na swoje komputery przenośne Dell oferuje gwarancje od roku do 5 lat. Czas trwania gwarancji określamy przy zakupie sprzętu. Istnieje także możliwość przedłużenia gwarancji (maks. do 5 lat) - trzeba to jednak zrobić przed końcem okresu objętego gwarancją nabytą przy kupnie komputera. Standardem dla laptopów kierowanych do przedsiębiorców (seria Latitude) są 3 lata. Dodatkowo przez pierwsze 30 dni od dnia zakupu Dell zapewnia bezpłatną telefoniczna pomoc przy konfiguracji komputera i instalacji dostarczonych przez firmę programów.

O czym musisz pamiętać?

materiały prasowe

W jakim trybie?

Gwarancja na laptopy Della dla klientów indywidualnych jest realizowana w trybie Collect and Return. Firma zatroszczy się zatem o odbiór twojego laptopa, a po naprawie przywiezie Ci go do domu - zazwyczaj w ciągu 7 dni. Standardem dla firm jest natomiast gwarancja Next Business Day On-Site. Co to oznacza? Twój laptop zostanie naprawiony w wyznaczonym przez ciebie miejscu w następnym dniu roboczym. Wystarczy, że awarię zgłosisz między 9 a 17 w dni powszednie.

Za granicą

Notebooki firmy Dell są objęte gwarancją europejską, co oznacza, że w przypadku awarii możemy korzystać z usług punktów serwisowych na terenie całej Unii Europejskiej.

Hewlett-Packard

Jak długo?

AFP

O czym musisz pamiętać?

Przed oddaniem laptopa do naprawy, zrób kopię zapasową ważnych danych.

W jakim trybie?

Gwarancje na laptopy dla klientów indywidualnych realizowane są w trybie door-to-door. Oznacza to, że w razie awarii twojego laptopa, nie będziesz musiał z nim jeździć do serwisu. Do twojego domu przyjedzie kurier, odbierze sprzęt, a po wszystkim przywiezie go z powrotem. HP zapewnia, że całość usługi powinna być wykonana w ciągu maksymalnie 14 dni. Klienci biznesowi, którzy w większości przypadków nie mogą sobie pozwolić na tak długi czas bez komputera, mają możliwość zakupu dodatkowego Care Packa, który w zależności od opcji pozwala na określenie dokładnego czasu trwania naprawy (np. naprawa następnego dnia roboczego, naprawa w ciągu dwóch dni itd.).

Za granicą

HP dla klientów biznesowych oferuje gwarancję międzynarodową, ważną w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.

TOSHIBA

Jak długo?

Wszystkie komputery przenośne od Toshiba podlegają minimum rocznej gwarancji międzynarodowej (standardowo produkty konsumenckie posiadają 2 lata gwarancji, a produkty biznesowe 3 lata). Gwarancja standardowa może zostać jednak odpłatnie przedłużona nawet do 5 lat. Czas obowiązywania gwarancji liczony jest od daty zakupu komputera.

O czym musisz pamiętać?

materiały prasowe

W jakim trybie?

W przypadku kłopotów z laptopem Toshiby powinieneś skontaktować się z najbliższym centrum serwisowym firmy (ich lista dostępna na stronie internetowej Toshiby). Jeżeli okaże się, że niezbędna jest naprawa, będziesz musiał wysłać swój sprzęt do serwisu lub zawieźć do serwisu - niestety na własny koszt. Wymienione części są objęte gwarancją przez sześć następnych miesięcy (lub do końca okresu obowiązywania umowy).

Dla klientów biznesowych Toshiba oferuje rozszerzenie gwarancji. Dzięki niemu dostępna jest usługa naprawy komputera w lokalizacji gdzie aktualnie znajduje się użytkownik już w następnym dniu roboczym po zgłoszeniu usterki. I tu są jednak pewne warunki. Po pierwsze naprawa na miejscu jest realizowana jedynie w promieniu 100 km od większych miast. Po drugie, by przeprowadzono ją następnego dnia roboczego połączenia z centrum pomocy musisz nawiązywać przed godz. 15 (usługa dostępna w dni powszednie od 9 do 17). Należy też pamiętać, że rozszerzenie gwarancji można wykupić tylko w ciągu 30 dni od otrzymania komputera.

Za granicą

Gwarancja na laptopy Toshiby obowiązuje w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. Listę tych państw można znaleźć na stronie internetowej producenta.

IBM/LENOVO

Jak długo?

materiały prasowe

O czym musisz pamiętać?

Przed oddaniem sprzętu do naprawy powinieneś zabezpieczyć wszystkie programy i dane zawarte w produkcie lub utworzyć ich kopie zapasowe. Przygotuj też kartę gwarancyjną, a jeśli jej nie masz, poinformuj o tym telefonicznie konsultanta Lenovo - sprawdzi w systemie czy twój komputer rzeczywiście jest na gwarancji.

W jakim trybie?

W zależności od typu gwarancji sprzętu naprawa jest wykonywana w lokalizacji klienta lub w siedzibie serwisu. Odpłatnie dostępne są także opcje serwisowe rozszerzające standardowe warunki o dojazd czy obsługę przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu. Dostępne są również warianty z gwarantowanym czasem naprawy, np. naprawa następnego dnia roboczego.

Za granicą

Dwuletnia gwarancja europejska jest ważna na tereni wszystkich państw UE. Istnieje także możliwość dokupienia gwarancji międzynarodowej, która zapewni ci dostęp do usług serwisowych niemal na całym świecie.

ASUS

Jak długo?

AFP

O czym musisz pamiętać?

Pamiętaj, że aby skorzysta z serwisu musisz udokumentować, że twój notebook jest na gwarancji, a więc powinieneś przedstawić kopię karty gwarancyjnej lub kopię fakturę zakupu. Nienaruszona musi być również naklejka z numerem seryjnym maszyny. Warto też zachować oryginalne opakowanie notebooka, ponieważ tylko ono zapewni jego bezpieczny transport do serwisu. No i jeszcze najważniejsze: upewnij się, że posiadasz kopię bezpieczeństwa wszystkich istotnych danych - Asus nie gwarantuje, że podczas naprawy zostaną nietknięte na dysku twojego komputera.

W jakim trybie?

Asus realizuje naprawy w trybie "odbiór i zwrot", a więc nie musimy się martwic o to jak dostarczyć nasz sprzęt do serwisu - ktoś po prostu po niego przyjedzie, po naprawie przywiezie go nam do domu. Ile to zajmie? Niestety tego Asus nie precyzuje. Centrum Serwisowe jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.

Za granicą

Jeśli często podróżujesz poza granicami naszego kraju, ważną informacją będzie dla Ciebie na pewno także to, że Asus oferuje dla swoich notebooków i Eee PC 24-godzinny Serwis Globalny, który działa w ponad 60 krajach świata. Wystarczy zadzwonić na podany na stronie internetowej Asusa numer telefonu, by uzyskać wsparcie techniczne dla swojego sprzętu.

ACER

Jak długo?

materiały prasowe

O czym musisz pamiętać?

By korzystać z gwarancji musisz oczywiście posiadać kartę gwarancyjną, którą otrzymamy przy zakupie naszego notebooka. Przed oddaniem maszyny do napraw, koniecznie zrób też back-up najważniejszych danych - serwis nie bierze za nie odpowiedzialności. Może się zdarzyć, że dostaniesz z powrotem komputer z przywróconymi ustanowieniami fabrycznymi.

W jakim trybie?

Usterkę naszego komputera możesz zgłosić telefonicznie lub wypełniając specjalny formularz na stronie Acera. Następnie musisz wysłać lub osobiście dostarczyć swój komputer do serwisu. Zależnie od tego jaką formę wybierzesz, sprzęt zostanie ci odesłany, albo odbierzesz go osobiście. Centrum Serwisowe jest czynne w dni powszednie w godzinach od 9:00 do 17:00.

Dla bardziej wymagających Acer oferuje dodatkową usługę AcerAdvantage. Jeżeli z niej skorzystasz, naprawa twojego komputera zostanie wykonana w pierwszej kolejności. Co więcej w jej ramach masz też możliwość wezwania technika, który zajmie się twoim laptopem bezpośrednio w domu czy biurze. AcerAdvantege to także rozwiązanie dla tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na dłuższą przerwę w użytkowaniu komputera. W różnych opcjach czas reakcji serwisu można ustalić na od 4 godzin do 2 dni (roboczych lub kalendarzowych). Ponadto, program ten zawiera ubezpieczenie na uszkodzenia mechaniczne nieobjęte zwykłą gwarancją i zapewnia możliwość nabycia zapasowego akumulatora do notebooka z 30-proc, zniżką.

Za granicą

Dla komputerów z serii TravelMate i Aspire, Acer oferuje International Travelers Warranty - dodatkową oddzielną gwarancję pozwalającą na serwisowanie swojego laptopa podczas podróży zagranicznych. Punkty, w których możesz dokonać naprawy znajdują się w kilkudziesięciu miejscach na całym świecie.

SAMSUNG

Jak długo?

Standardowa gwarancja na notebooki Samsunga wynosi 2 lata od daty zakupu.

O czym musisz pamiętać?

Pamiętaj, dowód zakupu jest wymaganym dokumentem w przypadku zgłaszania reklamacji lub usterki.

W jakim trybie?

materiały prasowe

Za granicą

Laptopy Samsunga są objęte 12-miesięczną gwarancją ważną na terenie wszystkich państw Unii Europejskiej.

SONY

Jak długo?

Laptopy Sony Vaio objęte są roczną gwarancją, którą w płatnej opcji Extra można wydłużyć na okres 3 lub 5 lat.

O czym musisz pamiętać?

AFP

W jakim trybie?

W razie awarii laptopa należy skontaktować się z najbliższym centrum serwisowym Sony. Naprawa zostanie dokonana bezpłatnie w siedzibie serwisu, ale niestety będziesz musiała ponieść koszty dostarczenia sprzętu na miejsce i odebrania go.

Za granicą

W przypadku konieczności skorzystania z usług serwisu gwarancyjnego na terenie Europejskiej Strefy Ekonomicznej, a także w wielu innych krajach poza Europą, wystarczy skontaktowanie się z najbliższą autoryzowaną stacją serwisową.

Błażej Górski

Komputer w Firmie
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas