Zupełnie nowy iPad. Zupełnie nowy design. "Wygląda niesamowicie"
Na konferencji prasowej zorganizowanej przez Apple w dwóch miastach jednocześnie: San Francisco i Londynie zaprezentowano drugą generację iPada. Steve Jobs znów nie zawiódł oczekiwań.
iSukces Apple
Na początek trochę statystyk. W ciągu roku sprzedano w sumie około 100 milionów książek w usłudze iBooks, fani firmy Apple założyli 200 milionów aktywnych kont. Pozwoliło to na osiągnięcie 2 miliardów dolarów zysku z aplikacji. Oprócz tego Apple może poszczycić się 100 milionami sprzedanych iPhone'ów oraz 15 milionami iPadów w domach użytkowników. W ciągu 9 miesięcy powstało 65 tysięcy aplikacji dedykowanych tabletowi Apple'a. Nie da się ukryć, że liczby te robią naprawdę duże wrażenie.
. "While others have been scrambling to copy the first generation iPad, we're launching iPad 2, which moves the bar far ahead of the competition and will likely cause them to go back to the drawing boards yet again."
Zgodnie z oczekiwaniami, dzisiejsza prezentacja skupiała się na najnowszej wersji iPada. Charakteryzuje się on zupełnie nowym designem, dwurdzeniowym procesorem A5 oraz 9 razy bardziej wydajną grafiką. Przecieki okazały się być prawdą: w nowym urządzeniu firmy Apple znajdziemy również dwie kamery pozwalające na robienie zdjęć i przeprowadzanie wideokonferencji. "But there is one more thing" - jak to zwykł mawiać Jobs.
Cienka sprawa
iPad 2 jest cieńszy nawet od iPhone'a - ma on zaledwie 8,8 mm grubości. Na rynku pojawią się jednocześnie dwie wersje kolorystyczne iPada: biała i czarna. Steve Jobs zażartował przy okazji, że tym razem biała wersja będzie dostępna już w dniu premiery, co było nawiązaniem do problemów z białym iPhonem.
Nowy iPad sprzedawany będzie dokładnie w tej samej cenie co poprzednik, co jest nie lada osiągnięciem. Sprzęt wygląda naprawdę niesamowicie. Położony na stole jest niemal niezauważalny. iPad 2 trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych już 11 marca. A kiedy możemy się go spodziewać w Polsce? Niedługo potem - 25 marca.
Tym samym Jobs nie zawiódł oczekiwań. Nowy iPad niweluje część błędów swojego poprzednika, wygląda zjawiskowo, a jego cena wciąż pozostawia konkurencję w tyle. Jest na co popatrzeć.
Krzysztof Gudowski z Londynu